Performance Drink Shaklee- minuman pelengkap waktu sahur saya.

Salam Ramadhan yang sudah menjengah hari ke 9. Alhamdulillah masih dipanjangkan umur dan diberi kesihatan yang baik dalam meneruskan puasa Ramadhan tahun ini. Moga-moga tahun hadapan bertemu Ramandhan lagi.

Hari ni saya sekadar nak berkongsi salah satu minuman yang mesti saya ambil sewaktu bersahur sekarang adalah Performance drink dari Shaklee ni. Alhamdulillah belum pernah miss waktu sahur lagi. Walau bagaimanapun sebagai langkah berjaga-jaga kekadang saya minum juga malamnya sebelum tidur..tapi kurang suka amik sebelum tido satu je..buat mata saya kurang ngantuk pulak dah!haha..so klu sebelum tido tu biasanya saya bancuh Mealshakes+ESP+Performance drink (mighty 3 gem set)..so kuantiti PD tu saya kurangkan sket.

Paling saya suka, bancuh siap-siap dalam tumbler 1 liter sebelum tido dan simpan dalam peti sejuk. kalau terbangun tengah malam untuk ke tandas saya akan pastikan saya minum segelas air kosong dan sedikit Performance drink ni. Selebihnya saya habiskan sewaktu sahur. Samada minum asing performance drink ni sahaja atau saya tambahkan dengan ESP+Mealshakes dan goncang-goncang sebati sebelum jadi minuman sahur saya. Saya memang suka minum sejuk-sejuk ni. hehe..walaupun ade yang cakap ibu menyusu tak digalakkan minum ais,minum sejuk-sejuk..tapi memang takleh tolak la bila tengok bancuhan Performance drink yang sejuk-sejuk gtu dalam peti sejuk saya tu. Memang tergoda habis laa!

Kalau ditanya apa rasanya??hmm..macam minum 100plus perisa oren tapi tanpa karbonat..takpun lebih kurang juga dengan rasa Gatorade oren tu..lebih kurang la kut..hehe..lupa dah camne rasa dua minuman tu..sebab sekarang inilah pilihan utama saya dalam memilih minuman hidrasi saya.Kalut seketika bila mana 2 minggu lepas Performance ni kehabisan stok diseluruh Malaysia dalam 2 minggu juga..huhu..ramai juga yang tercari-cari nak buat hidangan lepas berbuka atau bersahur di bulan puasa ni kan?

Apa yang menarik mengenai Performance Drink Shaklee ni? Jom baca!
Sumber: web Shaklee

Minuman Hidrasi Tulen - Sebelum, Semasa dan Selepas latihan

Penghilang Dahaga untuk Si Juara
Penyahhidratan merupakan penyebab biasa bagi kelesuan dan tahap pencapaian yang kurang memberangsangkan bagi para atlet. Shaklee Performance® terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air.  Tambahan pula, Performance mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain.

Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari   dengan campuran unik karbohidrat kami  dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.

Terbukti secara klinikal
Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat:
•    Mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan
      hidrasi
•    Memberikan spektrum elektrolit yang menyeluruh termasuk
      kalsium dan magnesium (bukan untuk jenama unggul)
•    Memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan
      keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.

Dapatkan yang Terbaik, Serlahkah yang Terbaik

Nutrisi untuk para atlet sukan Shaklee memberikan apa yang tubuh anda perlukan; sebelum, semasa dan selepas latihan, dengan formula yang terbukti secara klinikal  dapat membantu anda bertahan lebih baik, berlatih lebih lama dan kembali bertenaga dengan lebih cepat.

Jaminan Ketulenan Shaklee
Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


********************************************
I'm Your Shaklee Independent Distributor
Kuantan Pahang
Shaklee ID : 865095
Siti Norlida Ismail
013-9230280 | norlida134@gmail.com 

0 komen ditinggalkan: