Mudahnya membuat pesanan produk Shaklee menggunakan aplikasi eSell

Alhamdulillah, satu langkah lagi telah diambil oleh pihak Shaklee untuk memudahkan pengguna Shaklee membeli produknya secara atas talian (on-line). Julai membuka lembaran baru bagi warga pengedar Shaklee untuk menggunakan kemudahan aplikasi eSell.
 

Aplikasi eSell merujuk kepada katalog online untuk pengguna Shaklee membeli secara terus mana-mana produk pilihan mereka dan boleh melakukan pembayaran menggunakan kad kredit/kad debit sahaja buat masa ini.Sekiranya ingin melakukan pembelian dan bayaran melalui kaedah pemindahan wang (ATM transfer/online transfer/cash deposit), pembeli masih perlu berhubung terus dengan pengedar Shaklee sendiri. Mana-mana kad kredit atau kad ATM debit yang mempunyai lambang Visa@Master card adalah diterima pakai untuk pembelian menggunakan eSell ini.



Sekiranya anda sebagai pembeli yang merupakan kali pertama ingin membeli secara online (eSell) menggunakan pembayaran melalui kad kredit/kad debit, berikut ada sedikit panduan untuk anda membuat pesanan menggunakan aplikasi eSell.

1. Setelah anda klik mana-mana link untuk order, (contohnya seperti dibawah), anda akan di bawa ke laman pertama eSell untuk membuat order online. Klik Agree sebelum meneruskan ke langkah seterusnya.


 2. Setelah itu anda akan ke laman katalog online seperti di bawah. Di bahagian ini anda boleh memilih samada untuk membeli semua pilihan yang ada atau hanya memilih produk tertentu mengikut pilihan masing-masing. Anda boleh menambah atau mengurang nilai produk yg dipesan dan jangan lupa tekan pada butang Update setiap kali mengubah nilai pesanan. Setelah berpuas hati anda boleh teruskan dengan menekan butang Checkout.
 3.Anda akan dibawa ke laman seterusnya untuk mengisi segala details yang diperlukan bagi tujuan penghantaran barang. Sekiranya anda bekerja dan tiada orang dirumah untuk tujuan menerima barang, anda juga dinasihatkan meletakkan alamat tempat kerja untuk memudahkan barang tersebut dihantar dan diterima oleh pihak anda dengan segera.

4. Seterusnya semak order anda dan maklumat untuk penghantaran produk yang dipesan. Pastikan alamat yang digunakan adalah tepat untuk memastikan barang dapat dihantar kepada anda. Freight Charge adalah kadar pos rata yang dikenakan untuk penghantaran produk. RM10 akan dicaj untuk pos Semenanjung dan RM20 untuk pos Sabah dan Sarawak. Pembelian yang mengandungi sebotol Vivix adalah percuma sahaja. Setelah berpuashati klik untuk langkah seterusnya iaitu Pembayaran.


5. Anda boleh membuat pembayaran menggunakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT.

Jika anda menggunakan Kad Debit, pastikan anda sudah mengaktifkan "online purchase limit" di ATM ataupun hubungi khidmat pelanggan bank anda.

Isikan maklumat yang diperlukan seperti:-

  1. Ruangan "Credit Card/Debit Card" - Pilih jenis kad: Visa atau MasterCard
  2. Ruangan "Card Holder Name" -  Isi Nama pemegang kad
  3. Ruangan "Credit Card/Debit Card Number" -  Isi nombor Kad Kredit/Debit, selalunya sebanyak 16 digit yang tertulis di hadapan kad anda
  4. Ruangan "Expiry Date" -Tamat tempoh kad anda (bulan/tahun) seperti tertera di hadapan kad.
  5. Ruangan "Security Code" - 3 digit nombor yang berada di belakang kad anda.

*Sekiranya anda menggunakan kad kredit, limit had pembelian adalah bergantung kepada nilai had yang masih berbaki pada kad anda.
**Sekiranya anda menggunakan kad debit, nilai default untuk pembelian online biasanya ditetapkan oleh pihak bank dalam jumlah RM300-RM500 sahaja. Sekiranya anda ingin membeli produk lebih dari nilai tersebut sila pastikan anda naikkan nilai had pembelian di mesin ATM terlebih dahulu. Pastikan anda mempunyai baki yang mencukupi untuk membuat pembayaran.

 6. Selepas anda klik "Confirm Payment", paparan "Contacting Issuing Bank" akan dipaparkan. Jangan klik apa-apa di paparan tersebut. Tunggu sehingga paparan berikutnya muncul.





7. Paparan TERAKHIR dalam proses tempahan anda adalah paparan ini. Apabila paparan ini muncul, ia menandakan bahawa tempahan anda telah berjaya.
Anda boleh klik "Print Order" untuk menyimpan invoice tempahan dan eSell Shaklee juga akan email kepada anda satu salinan invoice.


Mudahkan membuat pesanan produk Shaklee? Semuanya dihujung jari sahaja. Asalkan anda mempunyai jaringan internet dan kemudahan untuk mengaksesnya. Dinasihatkan para pembeli menggunakan browser Mozilla Firefox untuk menggunakan aplikasi eSell ini tanpa masalah. Sekiranya anda tidak mempunyai kemudahan kad kredit/kad debit anda masih boleh membuat pesanan secara biasa melalui saya sebagai pengedar Shaklee anda.


Sekiranya anda membuat tempahan melalui aplikasi eSell ini melalui mana-mana link dalam blog mamalutfi.blogspot.com ini atau melalui Facebook saya Ida Iar, insyaAllah saya akan menghubungi anda kembali untuk tujuan konsultasi dan perkongsian cara pengambilan produk yang telah anda beli itu. Jadi anda tidak perlu risau untuk membeli dari saya, saya akan membantu anda sebaik mungkin supaya mendapat manfaat dari produk yang telah dibeli itu.

Untuk pertanyaan lanjut anda boleh tinggalkan komen dibawah entri ini atau hubungi terus saya ditalian berikut : 013-9230280 (Ida Iar)



0 komen ditinggalkan: