Apa Ada dalam Handbag Saya | Hari 3 ~ Cabaran 7 Hari Entry

Handbag dan wanita agak sinonim juga la kan? Berapa kerat aje wanita yang tak ada langsung aksesori handbag ni, tak kira la macamana jenis dan brand sekalipun, handbag bagaikan satu keperluan yang agak penting buat mereka..termasuk saya.Berbagai saiz ada dan pasti kalian juga tertanya-tanya apalah yang ada dalam setiap handbag seorang wanita tu kan?

Hari ni saya reveal sket la selepas operasi pembersihan beg tangan sendiri ni. Apa yang saya rasa wajib ada dalm beg tangan saya, yang tak wajib ada tapi kekadang ada tu tak kira la kan? Itu bagai sampah la jugak. Macam tagline astro.. Macam2 ada! Tapi sebab nak balik kampung baru2 ni..saya buat la operasi bersih sket. Tgglkan mana yg betul-betul perlu bawa aje.


Buat masa ni saya pakai handbag jenis sling ni. Asalnya ade handbag jenis gedabak sket sume benda masuk situ. Tapi sebab lately saya banyak nak kendong anak guna carrier, memakai beg sling adalah lebih mudah untuk saya. Istimewanya ia adalah pemberian insan yg membuat cabaran blog 7 hari ni~ Mama Dilla Jalil la. Saya dapat masa NC  lepas kat Sunway Resort dikirim melalui husband saya sebab masa tu saya tgh fasa berpantang lagi. Okay jom jenguk apa yg saya bawa dlm beg sling saya ni. Ada 3 compartment so 3 gambar tu memberi gambaran muatan setiap compartment tu la. Yg ni saya betul2 baru snap tadi semasa nak upload gambar.

Poket depan: 
1) mainan anak - Surprise kejap bila kuarkan barang poket depan tu tetiba ade kotak kad mainan anak teruna ku..haha. selalu juga actually ade mainan macam2 tapi dah ditapis keluar sebelum balik kg beraya baru ni. Yang ni kira muatan baru yg tiba2 ada. 
2) Ada juga sepeket cinch tea mix Shaklee, saje2 stancby kut rasa nak bagi tenaga sket time kuar2, beli sebotol air mineral dan bleh bancuh tea ni.
3) Sebotol kecil pemanis stevia sebagai penambah perisa manis cara sihat
4) Kad kerja ku. Apa motif ade kad kerja bagi seorang WAHM ni ek? Haha..Actually ada sekali kad pass gate poli ku kat blkg kad tu. So bilamana perlu nak ke poli hantar barang Shaklee standby aje la kad tu. Biasanya kalau angkat tangan je guard dah tolong buka gate. Klu tak kat situ la peranan kad tu.

Poket utama:
 1) 2 wristlet. Satu ku beli dari kawan yg besar tu. Dan satu lagi pemberian mama Dilla juga souvenir dari US. Tq mama..now dah ade separate duit belanja sdri dan duit bisnes. 
2) 2 batang pen juga, pemberian mama Dilla juga yg Shaklee 180 kaler oren+putih tu. Satu lagi pen beli sendiri la. Standby buat tulis ape2 yg perlu especially alamat customer di slip pengeposan barang la keje utamanya.
3) Ada juga tempat simpanan kad..mostly member card utk kumpul point bila shopping/isi minyak petrol la. Ada juga kad TnG. Medical card diri sendiri dan anak2.
4) Ada juga extra breastpad..haha. wanita lain mungkin standby menstrual pad nak pakai kut dtg bulan, saya standby breastpad kut kebocoran di atas. Alhamdulillah bila susu meriah ni benda wajib saya ade setiap hari. Untuk mengelakkan stain pada baju. 
5) Buku kecil zikir dan al-ma'thurat utk mudahkan saya baca kat mana2 pun saya pergi klu kelek beg ni.
6) Topi anak kecikku itu juga. Kut keluar dan berada ditempat agak panas terik boleh pakai utk perlindungan kepalanya dari kepanasan direct. 
7) Tali ukur tu plak? Ape motif? Hahaha..kebetulan gak tu termasuk. Buat ukur lilit pinggang sendiri kut beraya dah tambah inci..makan je kira kan?

Poket Zip blkg: 
1) senarai harga produk Shaklee dan flyers set cdgn utk rujukan saya bila perlu. 
2) Lipstik Mary Kay satu kut2 rasa nak calit bibir bila perlu.

Disebabkan saiznye terhad, saya ade beg sling kedua..haha. actually ia adalah beg baby saya yg sekaligus beg saya simpan ape2 yg perlu saya bawa bila kuar. Selain keperluan sikecik macam pampers, baju ekstra,sapu tangan dll tu saya juga sumbat sekali buku nota saya situ. Ade dua buku sebab standby klu anak2 saya nk menconteng/melukis juga bila maknye buka buku juga. Dan juga tak lupa ade extra flyers Shaklee kut2 nak pass kat sesapa yg nak tau ttg produk saya jual ni. Ini la dua 'handbag' wajib saya bila kuar buat masa ni. Semuanya sebab nak mudahkan bila pakai SSC saya tu. Saya sling aje kat badan. Klu nak sangkut dibahu kdg2 rasa leceh kecuali bila kuar dgn husband. Minta dia pegang satu. Hihi..


Memakai sling beg yg kecik membuatkan saya perlu meminimakan ape yg saya perlu bawa.  Lagi bila jadi WAHM sementara ni, ada benda saya reducekan. Kalau hari kerja saya takleh bawa beg sling kecik ni, banyak lagi nak sumbat so the best solution is the bigger bag la kan?

Antara barang tambahan yang saya bawa klu bekerja di ofis:
1) Power bank - senang nak recharge phone klu perlu. Lepas ni mungkin juga sebagai backup untuk guna dengan pam susu Dual Lacte yang boleh pakai powerbank aje.
2) Pen drive - perlu untuk pindah data kecil antara partner kat tempat keje saya.
3) External hard disk - sama fungsi dgn pen drive tapi ni utk yg storage lebih besar. Bila buat kerja Multimedia, I need both!
4) Gugusan kunci - kunci rumah, kunci ofis, kunci kete
5) Kabel charger - incase power bank lupa recharge.

 Ok tu aje sesi bedah handbag kali ni. Korang yang dah mak2 biasa bawak ape dalam bag?


Entri lain Cabaran 7 Hari Entry:

Hari 1 ~ 3 Fakta Menarik Tentang Saya
Hari 2 ~ Percutian Idaman Saya
Hari 3 ~ Apa Ada Dalam Handbag Saya
Hari 4 ~ Vitamin Shaklee Yang Pertama Kali Saya Makan
Hari 5 ~ Resepi Homemade
Hari 6 ~ Restoran Kegemaran Saya
Hari 7 ~ Saya Pengedar Shaklee & COD Shaklee Terbaik di Kuantan Pahang

0 komen ditinggalkan: