Omega Guard bantu akhiri trauma Humaira ber 'nebulizer'

Pernah tak anak anda diserang dengan asma/semput atau berkahak teruk bila demam melanda mereka? Dan penyudahnya perlu dibawa ke klinik/hospital utk prosedur neb. Jika pernah, anda HARUS habiskan membaca apa yang saya ingin kongsikan dalam entri ini..mana tau ia bakal merubah rutin anak anda yang kerapkali terpaksa menggunakan nebulizer bila keadaan tersebut melanda mereka.

Sharing pengalaman saya saat Humaira berusia 5 bulan..first time dia demam dan selsema yang agak teruk. Masa tu saya bawa dia duk hotel sama2 dlm 4 hari klu tak silap. Siang hari husband htr kat taska, ptg husband amik bawa ke hotel di Cherating untuk bbrp hari tu. Sebab Humaira masih fully breastfeed dan saya rasa sukar nk berjauhan tgglkan dia. Mungkin juga terkejut perubahan tdo dlm bilik beraircond spjg masa kat hotel wpun saya dah tggikan sket suhu bilik. Hari ketiga dia mula demam selsema. Hari terakhir dah agak teruk sebab dia sukar bernafas. Bunyi yg agak kuat di dadanya. Menangis pun tak kedengaran sgt suara halusnya.

Lepas habis kursus saya bawa ke klinik pakar kanak2..selain dapat ubat2 yg byk jenis tu Humaira juga first time kena guba nebulizer dan saya bljr buat tepukan percussion tu utk longgarkan kahak2nya.. Alhamdulillah tak jadi lebih mudarat masa tu dan tak perlu admit ke hospital. Namun situasi ni kerap berulang setiap 2, 3 bulan sekali. Meronta2 klu kena buat prosedur neb tu. Dahlah dia bersaiz kecik bdnnya masa tu..gigih meronta nak lepas diri. Nak kurangkan penggunaan ubat klinik saya cuma gunakan alternatif perubatan homopati je.


Bila Humaira dah cecah usia setahun doc sarankan saya dptkan suplemen minyak ikan. Ia sgt bermanfaat utk kanak2 yang ade masalah imuniti bdn rendah katanya. Sebab kalau sentiasa bergantung dengan ubat semata2 tiada penyudahnya juga. Malah doc pernah cakap klu selalu sangat dia demam selsema berkahak teruk selalu lama2 ia berpotensi menjadi pesakit asma/lelah. Sehinggalah saat Humaira berusia setahun setengah..masa tu saya masih baru lagi dlm mengenali produk Shaklee. Bila tau Shaklee pun ada suplemen minyak ikan yang sangat bagus dgn penapisan tiga kali tu..dan kdgn omega 3, DHA dan EPA yg lebih baik berbanding suplemen minyak ikan lain kat farmasi..so saya cuba berikan Humaira Omegaguard Shaklee ni. Saya berdoa moga2 ini penyelesaian utk masalah Humaira ni.

Alhamdulillah dgn izin Allah jua..kesihatan Humaira mmg bertambah baik. Takde lagi episod berdepan dgn nebulizer lagi lepas tu..klu ade demam sesekali pun tak sampai thp kena neb lagi dah. Syukur sgt saya rasa.. skrg Humaira mmg peminat Omega ni. Lutfi sebab lambat sket perkenal so dia tak berapa gemar nak makan direct Omega ni. Tapi saya kena tukar cara lain pengambilan utk dia.

Ini cuma salah satu usaha saya utk kesihatan anak2..yang paling saya suka minyak ikan Shaklee ni berbeza dgn jenis yg berunsurkan minyak hati ikan kod tu. Apa yg penting bila pilih minyak ikan mesti yg mempunyai kadar omega 3, DHA dan EPA yg disarankan. Bukan sekadar minyak ikan semata2 yang byknye. Ada beza ye!




Bagaimana reaksi anak anda bila berdepan dengan situasi seperti dibawah? Dipakaikan mask nebulizer dlm tempoh tertentu dan mengulangi rutin itu bbrp kali sehari jika keadaan agak teruk.







Sumber google
Kalau tengok gambar diatas ni nampak relax je budak ni pakai nebulizer mask dan buat prosedur tu..tapi klu Humaira..huhuhu..dia kecik baby tapi bila kena pakai ni meronta kuat sangat tak rela kut. Abis2 klu diam pun lepas dah 10 minit lebih buat prosedur ni..diam tak meronta sebab dah terlalu penat. Menangis, meronta sape tak penat kan? Lagi la dalam keadaan paru2 berkahak banyak..sedih sangat tengok! Setiap 2,3 bulan sekali ulang benda sama bila kahak teruk, memang dia akan meronta. tal pernah nak bagi kerjasama betul2 sudahkan prosedur ni. Memang bagai trauma la untuk dia.. tengok mask tu je pun depan mata dia terus dah meraung sakan. Kalau skrg ni tak pasti la..mungkin dia dah tak igt pasal tu kut. Maklumlah dah masuk 2 tahun lebih dah dia tak guna nebulizer mask ni lagi. Kalau tanya dia memang dia tak igt la kan..sebab kena masa bawah usia setahun setengah dulu je nebulizer ni. Sekarang tinggal kenangan untuk mamanya aje la..kenangan jaga anak time tak sihat.



Bukan saya saja yang pernah cuba Omega Guard untuk masalah anak dengan asma/semput/berkahak banyak bila demam ni..malah ada ramai lagi. Jom baca sebahagian TESTIMONI lain lagi:



 





 


 Omega guard Shaklee ni bukan hanya untuk membantu anak yang mempunyai masalah asma/lelah/semput je, malah seisi keluarga sesuai gunakan seawal usia setahun dengan dos berbeza mengikut keperluan Kdgn Omega 3, DHA dan EPA nya membantu dlm pelbagai lagi mslh kesihatan selain di atas.



** Peringatan: bila sebut minyak ikan ia bukan semudah anda dapat dari makan ikan yang digoreng berminyak2 tu ye! Lain tu... 

Jangan lupa untuk dapatkan Omega Guard Shaklee ini untuk kesihatan anak anda mahupun keluarga, boleh gunakan mana2 cara berikut:

1) Pembayaran menggunakan kad kredit/kad debit: (Secure sites)

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=bbd2f7ac63dcd6415a821f8b0168b88e

2) Melalui SMS / Whatsapp / Telegram : 0139230280 (IDA)

**Penghantaran produk ke seluruh Malaysia melalui pos/kurier.

**COD disekitar Balok, Beserah, Sg Karang, Gebeng dan bandar Kuantan.

 

0 komen ditinggalkan: