Vivid, Fast, Slim...ohh!!! sungguh saya tergoda ni.

(sila klik utk details smartphone nih)

Saya jarang2 sekali tergoda dengan keinginan memiliki gajet2 canggih ni..bukan tak pernah rasa ingin memiliki tapi keadaan kadang2 buat saya berfikir byk kali untuk memilikinya. Gara2 telefon saya yang dulu pernah dicelup air oleh anak tersayang siLutfi nih..rasa nak memiliki gajet canggih macam smartphone ni buat sy serba salah.Penah berangan utk memilikinya mana2 smart phone yg ade skrg ni. Skrg Galaxy SII ni tengah offer kat Maxis, paling murah bleh capai dgn harga RM1199..untuk pakej data 1.5G atau 3G..so monthly kena spend ratus2 gak la tu utk contract 2years tu. Haihhh..nak capai ini tapi sy juga perlu peruntukkan duit untuk perkara lain yg rasanya lagi penting la dari smartphone ni.

Rasanya cukup la dulu saya memilikinya dalam mimpi dahulu buat masa ni. Mana lah tau satu hari nnt sy ade rezeki lebih nak memiliki hanset canggih yg macam2 ade skrg ni. Klu sy suarakan hajat hati ni kat en suami pasti dia marah..cukupla sy pakai hanset murah aje skrg. Klu terkena lagi situasi dicelup air atau ape2 insiden tak diingini pd hanset tu tak la ralat sgt wpun dlm hati rasa sedih juga. Saya cukup sayang dgn Sony Ericson K770i kaler oren saya dulu..skrg hanya gambo aje sbgai kenangan. Cukup suka tang amik gambo dgn kameranya wpun skdr 3.2MP aje tapi suka sbb ade auto focus (cybershot), gambo cantik je. Plus boleh ber 3G..bleh wat video call..saat jauh dgn anak dan suami bila kena berkursus dulu, hanset ni lah yg mendekatkan kami. Puas hati dapat menatap wajah2 kesayangan dari jauh..sesekali bervideo call dgn mak ayah kat kg. Ayah saya pun pakai hanset ni juga tapi kaler hitam la.




**Mungkinkah saya akn mampu memilikinya??ohoho..Keinginan vs Keperluan..makanya saya perlu utamakan yang benar2 perlu dn berbaloi untuk dimiliki aje la buat masa ni. keinginan nak bergajet canggih perlu dihadkan terlebih dahulu. Saya ade 2 anak yang lebih banyak keperluannya. Okay Ida..just keep dreaming for now..manalah tau suatu masa ia bakal jadi kenyataan!hehe...**

0 komen ditinggalkan: