Dugaan bila pose ni..

This week Hubby keje shift petang, kena la redha nmpaknye terpaksa berbuka sorg2. Actually baru semalam berbuka sorg2 nih.Hari Selasa lepas ayah aku datang dari Cerul,Kemaman. Bleh la berteman gak..yg bestnya ayah aku bawa serunding ayam yang mak aku masak masa ari cuti merdeka tuh.Hmm...dah lama tak makan masakan mak. Hari Rabu, Hubby balik berbuka kat umah,kuar sejam je la rehatnya.Itupun pasal hari cuaca elok.Tp semalam makan sorg2 je sambil tgk tv. Hubby cakap dia tak balik berbuka sama, dia makan berbuka dengan kawan2 kat kilang.Dah la cuaca mendung..hati aku pun mendung je rasa..Sunyi kejap rumah masa time berbuka tu..Lutfi pegi mane??Emm..tdo la jawapannya..dia dah penat menangis lps buat hal je tetiba masa sampai umah.aku perasan minggu ni mmg setiap kali aku balik keje dia takmoh aku tgglkan dia sorg2 buat hal dia. Biasa okey jer..Tapi kali ni..aku nak pi toilet pun kena usung dia tau!!Kalu tak..haru jadinya. Mengamuk, menangis ikut suka dia je nak melalak kuat2. Aku nak masak nasi pun kena dukung dia, bayangkanlaa camne nak basuh beras tu, nak masak air, bancuh air,nak hidang lauk dan segalanye dia asyk nangis jer klu tak dukung. Tp semalam mmg aku dah tahap fed-up giler daa.. aku bior je dia menangis & melalak sorg2 kat ruang tamu tu. Mesti klu orang dengar cakap aku ni kejam..tapi time aku tgglkan dia tu la aku tahan telinga sambil buat keje2 kat dapur tu cepat2. tengah aku duk basuh periuk belanga kat sinki tu aku jeling2 gak ke ruang tamu tu..dari jauh Lutfi pandang aku sambil nangis minta kesian la tu..aku buat dek aje sambil siapkan keje aku. dah siap basuh2 aku bancuh susu Lutfi plak, mesti dia lapor ni.. slow2 Lutfi meh ke dapur sambil nangisnya yg tak henti2..sakit jiwa kejap duk tahan telinga dengar tangisan dia. Dah settle sume, baru la aku angkat peluk dia, bawa ke depan pegi susukan dia. Sian anak aku..sambil isap susu sambil tahan esakan dia. Sorry ye Lutfi, mama tak suka pun marahkan Lutfi ni..tapi mane la mama mampu bereskan keje klu asyk nak berdukung jer. Dah la pose..huhu.. Lepas dah habiskan separuh susunye, Lutfi pun terlelap la. Igt nak makan sama2 dia, tdo plak. Xpe la..terima kasih bagi mama ruang nak berbuka dengan senang hati nye..walaupun dalam hati rasa sunyi tetiba. Lama gak Lutfi tdo, sempat la nak solat dan kemas2 umah jap, sambil tengok berita. Kul 9.00pm aku lak dah terasa penatnya..ntah bila masa aku terlelap pun tak sedar. Sedar2 kul 10.30pm Lutfi nak susu lagi, terus buatkan susu dia dan bawa Lutfi masuk tdo dalam bilik. Time bila Hubby aku balik keje pun tak sedar dah.. Hari ni??ntah la cmne keadaannya petang ni. Berbuka sorg2 lagi??tak kisah la..asalkan Lutfi tak nanges2 dan melalak lagi.


............|:|:|............

0 komen ditinggalkan: