Malacca..here we come!

It is quite a while rasanya tak menjenguk blog ku ini..apatah lagi nak menulis sesuatu maupun melawat blog2 teman2 and others..completely bz dgn kerja2 unit exam. Tapi kdg2 sempat gak jenguk CafeWorld kat FB tu..hihi.. Hari ni dah bleh tarik nafas lega sket, mastersheet utk board meeting dah pun settle semalam. Agenda hari ni, settlekan CV yang sepatutnya dihantar mggu lepas (mostly PPJ sume terpaksa abaikan seketika pasal CV tu..lpas settle mastersheet baru sempat nak buat CV masing2..). Lepas tu settlekan update dan check FRP b4 hantar untuk disemak oleh KK sebelum finalize oleh en KJ. Hari ni last aku bekerja untuk tahun 2009 ni..tomorrow and the day after aku cuti..yeay!!At last..dapat gak cuti. Ofismate lain maybe dah ade yang cuti mggu2 yg lepas lagi dan ada juga cuti start cuti Krismas lagi..Eventough mggu2 yg lepas utk sepanjang Disember ni selalu cuti jatuh hari Jumaat tapi bagi aku cuti2 tu tak lebih macam cuti biasa aku hari2 mnggu yg lain jer,sebabnya Hubby is always OT on each public holiday tu.Dahla biasa2 pun mmg dia keje 6days/week. Aku dan Lutfi..kat umah ajer macam biasa..nak balik kampung pun susah. Sekarang Lutfi takleh duduk diam lama2 dalam car seat dia, so aku takleh balik kg sendiri..kut banyak lak ragam dia on da way balik tuh.

Atas permintaan, aku suh Hubby spendkan juga sedikit waktu dah hujung taun ni..rest la sket..so kami sepakat nak berholiday outside Pahang but still in Malaysia aje. Segala urusan booking hotel dan cari lokasi vacation kami ni agak last minute juga aku uruskan sebenarnya..(macam bz benar aku ni yek..) Lagipun haritu aku dah cakap nak belanja g holiday aje sebagai hadiah hari lahir Hubby yang dah lepas tu..aku just suh dia decide je mana lokasi nak pegi lepas aku dah survey lebih kurang. Selepas ditimbang tara dan tanya pendapat a few friends, Melaka la jadi pilihan (lepas cadangan utk ke KL/Selangor/JB ditolak..nak g Perak asalnya,pun cancel last minute). Of course la Melaka pun akan padat dengan manusia hujung2 tahun ni kan?Nak dapat hotel area bandar Melaka pun susah bila dah agak last minute plan..full house..klu nak bilik suite presidential ke, bilik hotel 5star ke still available la..tapi aku ni bukannya ade duit berkepuk2 dalam poket maupun di bank nak byr yg havoc2 pny harga tuh! Lebih2 lagi sempena New Year Eve ni most of the hotel cukup menjadi rebutan. Setakat hotel 3star aje boleh la..klu nak cari hotel bajet yang sekadar berpuluh RM je utk 1 mlm macam tak rasional aje.. Kata nak belanja utk holiday ni sebagai hadiah bday hubby kan? So stakat yang affordable la but still reasonable as a gift too..

So bila dah settle book hotel ni, agenda seterusnya of course la plan A&B yg perlu disusun, utk aktiviti2 sepanjang 3days/2nights kat bumi Melaka nnt. Nasib baik ade ramai gak membe2 yang origin Melaka & dah biasa dengan Melaka ni,at least ade gak tempat aku nak bertanya lokasi2 menarik boleh aku terjah bila ke Melaka esok lusa ni. Last aku melawat Melaka zaman sekolah rendah dulu, lawatan sekolah macam yg selalu bdk sekolah buat tu.. Tapi seingat aku la, masa tu cuma sempat pegi ke Zoo dan Taman Buaya aje kat Ayer Keroh tu dengan kubu2 dan bangunan bersejarah kat bandar tu aje. Sebab lepas tu lokasi seterusnya ke Seremban dan KL. Naik kapal besar tu pun tidak sempat..huhu..Sekarang dah ade macam2 lagi..A Famosa Water World, Eye of M'sia (ke Eye of Malacca??) and many other attraction la kat Melaka tu kan..thanx RR for some suggestion yang menarik tu.Sumenya kena susun dalam plan A&B. Kut la cuaca tak mengizinkan buat aktiviti outdoor kena la cari alternative lain kan?and most important nak bajet belanja dan masa biar berbaloi2 pegi Melaka tu. Next time nak pegi Langkawi la plak..takpun pulau2 di Malaysia yang cantik2 dan menarik..huhu..tak sampai Melaka lagi dah berangan nak vacation tempat lain lak aku ni..

Balik nnt ade masa i will upload the pic n story mory about that plak yer!Malacca .. here we come!

2 komen ditinggalkan:

Rih0ney berkata...

kemsalam kat orang2 melaka...!!

a berkata...

selamat bercuti.. have fun!!