Life @ IAB - day1

  Salam..


Lama sudah tidak menjenguk blog usang ku ini..sgtla rasa tak mampu nak mengupdate ape2 citer buat masa terdekat...so many things to write here tapi apakan daya...ade2 aje halangannye.. 3rd anniversary aku dah lepas..lebih 2 weeks dh kut..tgkler kat ticker sidebar tu..Lutfi plak baru aje last Sunday kena chicken pox..still not cure well yet tapi apekan daya haruskan tinggalkan ia seketika demi tugas. Menangis dia mlm yg  aku tgglkannye..tapi kali ni aku kena lebih tabah no cry2 like b4 masa nak g induksi.sebabnye...aku htr Lutfi balik kg sdri saje..no Hubby yang menemani perjalanan ku...klu  aku hanyut dlm perasaan sedih, nanti hujan air mata mencurah2...takleh drive.. alhamdulillah..aku tepon mak ptg tadi Lutfi seems better sket la..ade tny pasal Mama tapi bila cakap mama keje dia seakan cuba memahami, habis keje mama akan pulang juga wpn dia sdri tak tau bila dan brp lama dia harus menunggu Mamanye ni datang jemput dia balik nnt. Sabar ye sayang...mama rindu kamu juga, tapi apekan daya kita kena berpisah seketika. Mama tau kamu akan baik2 aje dalam jagaan Tok dan To'ki kan? Counting down to Lutfi's 2nd Bday now..dah nak masuk 2 tahun dah dia rupanya..

Arini curi masa sket..patutnye aku dah lelapkan mata saat ini sebab esok perlu mengharungi detik permulaan berkursus KIPA kat IAB ni for about two weeks and half.. arini sekadar check in dan sedkit taklimat mlm nyer.. pnt badan masih terasa tapi disebabkan keje yg tak beres lagi ku celikkan jua mata  ni...after this...sleep tight...sampai ler Subuh menjelma..huhu.

I'm not sure la macamne nak btau feelnye berkursus lama2 di saat anak pun masih perlukan perhatian kita..nasib baik Lutfi sekadar demam dalam 2 hari aje..hari ke3 dn ke4 virus chicken pox menyerang..the day aku bawa dia balik kg demam pun dh kebah even though masih belum sembuh betul..still boleh menjangkitkan kat org lain la.. agak menduga sketla nak melayan kerenahnye..maklumla...sesi mabuk2 aku sudah bermula sket2 skrg..muntah adela beberapa kali dah..tapi tak la samapai terhidrat terus bdn ni.. dulu 1st pregnancy agak teruk lg..tapi selera makan ku mmg dah agak slow memandangkan deria bauku sekarang sgt2 sensitif.. bila tak lalu  makan, angin masuk, pastu mula la rasa nak muntah2..but i hope sgt2 kat IAB ni aku boleh kuatkan semangat..sometimes rasa lapar sgt2 tapi bila dh dijamah mknn tu sket jer yg mampu ditelan...bagaikan tidak boleh dipaksa2 nanti ia rasa mcm nak keluar balik. Subuh2 hari perut dh berkeroncong even malamnye dh mkn nutrisi berat2 dn agak lewat waktunye. Moga Allah berikan aku kekuatan mengharungi detik2 di sini.

mula esok juga students POLI akan mula kembali di semester yg  baru.. selamat kembali dari cuti yer. ade gak bestnye kursus time poli baru nak start sem baru nih..no need to think about them now..focus di sini saje dulu. ape2 kerunsingan di ofis, pendaftaran student, frp dan audit dan bagai2  bleh direst seketika.. sebelum melalut pjg ku ingin buat ucapan RINGKAS utk bapa2 sedunia especially for them that close to me...
HAPPY FATHER'S DAY
for my deary Hubby, Ayah & FIL-Happy Father's Day to you all! Thanks for everything that happen in my life so far..xde FIL means xdela my Hubby yg skrg ni..xde Ayah means tak wujud la aku yg skrg ni.. xde Hubby means xde la anak comel ku Lutfi itu..n the one in my womb now..hehe..mybe akan wujud cuma sebagai insan lain la klu lain ayah kan?? sebab roh telah diciptakan Allah sejak awal2 dulu lagi..cuma lahirnye dalam jasad mana saja kita yg tak tau..

okler mata sudah ngantuk..next time jika ade kelapangan ku coret kembali di sini..choww!!


0 komen ditinggalkan: