Tragedi Oktober!!

Huhuhu...macam ape jer bunyinye. klu sebut tragedi tu mesti something yg quite bad happen kan?oooo...takmola tragedi2 ni.

Byk malas btul la aku skrg ni nak meng'hapdet' blog ni. sebulan satu entri aje bulan lepas tuh. Apa kes??ade story mau di share..tapi kekdg terfikir balik..takut hal tu menyentuh hati dan perasaan org plak..hmm, bunyi macam nak jaga dan hati dan perasaan orang je aku ni. tapi jauh di sudut hati aku skrg, aku memang sgt2 terasa dgn sikap seseorg, malah langsung hilang keceriaan dlm hati aku ni. Tapi nak tak nak terpaksa la aku berpura2 seakan aku okey aje. Tapi sometimes terlepas jugak kut mood kesedihan aku di ofis, harap2 tak ramai yg perasan..malu seh!!meh keje muka sembap!

Kata orang time2 pregnant ni emosi kena jaga kan?tapi aku  ni tak tau la..maybe depan  org aku boleh berpura2 nothing happens..tapi feeling dalaman ni maybe baby dlm perut ni pun turut boleh merasa juga. Harap2 baby yg akan lahir nanti taklah terbawa2 sikap dn feeling aku skrg ni. nak meluahkan pada seseorg utk meringankan beban adekala buat aku serba salah juga. Aku tak mau disalah sangka..tapi  memendam rasa boleh buat sakit jiwa!tak pasal2 btul2 jadi tragedi Oktober. huhu...Nauzubillah!

Nway, semalam hasrat aku nak buat jamuan makan2 sket kat umah sewa aku tu berjaya juga wpun byk kekurangannya. maklum la..1st time .. tak kena timing, hubby kena OT keje plak last2 minute. barang2 dh beli..nak tak nak aku on aje la. tertunggang tonggek sorg diri (tambah la bantuan Lutfi tu juga) siapkan hidangan simple aje..laksa Terengganu (yg kuah merah tu) dgn nasi impit+rendang dendeng style aku (yg tak berapa menjadi la namanye tu..hahaha). aku ade buat puding sket tapi awalnye tak dikuarkan lagi pasal buat dh last minute tak berapa sempat nak keras..alternatif aku beli aje kek coklat moist kat kedai sbgai pemanis mulut.. lain takde nak sempat buat pun., mana lagi nak kemas umah..nak masak..tapi sbb dh terlanjur beli bhn2 kena la buat juga. takmo bazir2..Alhamdulillah segalanya yg dimasak habis ler dijamu pada tetamu.

Mmg ade la beli backup laksa dan santan tu..kut2 tak cukup boleh masak sket lagi tambahan, tapi  ape yg dh siap dihidang tu mmg ngam2 dgn kehadiran tetamu aku. bak kata mak aku klu nak jamu kat orang, masa masak tu niat la siap2 nak bagi orang makan dgn harapan cukup la sume tu.  Tetamu2 aku pun skdr beberapa kawan2 ofis aku dn kawan2 keje Hubby ajer. harap2 diorg kenyang la mkn masakan simple aku tu. Terima kasih bebanyak buat mereka yang datang dan menghabiskan masakan ku yg simple itu. Klu ade terkurang maaf la sebab first time cuba buat laksa terengganu kuah merah tu. Asalnye aku yang teringin nak makan laksa kuah merah tu, pasal susah nak dapat kat sini. Klu yg kuah putih tu mmg dah biasa dah aku jumpa. so alang2 tekak aku nak merasa, aku buat la byk sket kasi org lain jugak rasa.hehe..wpn aku tak confident tapi aku bantai juga buat. Tapi sayangnye takde nak amik2 gambo la...kamera buat hal..takleh nak tempek kat sini hasil masakan pertama kali ku itu.

Bulan Oktober juga bulan bz la buat aku nih..maklum tak sampai sebulan lagi final exam student. Keje2 unit exam akan muncul..keje2 sdri belum settle..PB..FRP..sume nak kena berupdate juga..blog aku sape nak tolng update??huhu..tengokla cmne jadinye..MALAS tahap cipan!(sian kat cipan kan kena cop MALAS..tak pasal2 kena). Pregnancy aku pun dh mencecah usia 25weeks++. Apa khabar agaknya dia di dlm yer? penat ler dari awal aritu asyk 2mggu sekali kena ke klinik..pasal masalah berat yg tak stable ajer.. Apekah ini juga kesan dari emosi yg kucar kacir?huhu..harapnye idok. so far not having problem with GDM yet utk pregnant kali ni. Aku seboleh mungkin cuba kontrol diet aku supaya naik seperti mana yg sepatutnye. Alhamdulillah lepas raya aritu dah ade peningkatan tapi peningkatan yg selamat buat masa ni sepatutnya adlah 1/2kg aje seminggu..tapi klu dh selera makan dh baik..seminggu boleh naik sekilo dua juga. haihh..harap2 sume ok sampai la masa due nnt.

Bulan Oktober baru aje berlalu 4hari..Tragedi Oktober??harap takkan ade la...Ya Allah..kuatkan hati aku menempuh segala2nya. Ku bersyukur dengan ape yg ku ade hari ini...walaupun kekadang hati aku tidak cukup gembira..mungkin itulah silap ku, kurang hubunganku dengan MU ya Allah.. ampuni aku atas segala kekhilafan aku.



  

0 komen ditinggalkan: