Pendapatan terumpuk??Ape tu?

Dah lama tak jenguk Nuffnang ku..sebab tau mmg tak penah mimpi pun nak dapat pendapatan lumayan dari blog ni..tetibe aje tadi rasa nak jenguk. Ooohh..earning baru je cecah RM1.50...ahaha..itu pun lepas dh brp lama blog ni wujud.tp aku pun jarang2 update sangat. Klu ade perkara terbaru nak citer baru akan diciterkan la kat blog ni. Tambah2 yang buat mood down nak update pasal takde kamera la..even kamera henpon pun takde. Sian kan??Memang ler klu nk ikutkan takyah tggu ade kamera pun leh update blog..tapi rasa mcm bila nk story something tapi takleh nak attachkan pic2 berkaitan rasa tak best aje..korg2 yg berblog cmne?nak menggoogle tu bleh aje..cuma jgn lupa letak kredit to the owner..sama juga klu amik entri cara copy paste entri orang lain..kena ade credit to the owner jugak tuh. So bila masuk bab credit tu yg kekdg rasa better ade sumber sdri aje dari segi gmbr tu..takde kamera maka takde la gambar kpunyaan sdri..tp dah ade gambor patutnye kena watermark la sket klu tanak org curi..tapi bab ni pun aku byk tak terbuat dh sejak2 akhr ni. Gambar main letak direct aje.

Emmm...mcm melalut je plak intro aku nih...hihi. Nak citer benda lain sebenarnye..tapi mukaddimah dh berjela. Sebut pasal Nuffnang..sebenornya ni haaa..benda alah ni tetiba muncul plak.

Tak tau la sejak bila tapi rasa berkurun dah aku tak buka Nuffnang ni. menengokkan kepada nilai yang ade macam malu2 kucing je nak up lagi tggi..(ehehe..kes tak sedar diri, blog jarang update ade hati nak dpt earning best2.) yang aku maksudkan bahgian dalam kotak merah tu..dia tulis Pendapatan Terumpuk.. mau tanya jugak sape2 yg tau..apekah bendanye Pendapatan Terumpuk tu??Adakah itu benda yg sm yg disebut2 blogger pasal BE, BE tu?..ke BE tu benda ape plak?Jakun wehhh..bila benda pelik ni muncul. Dia punya earning plak kira cmner ek? Haha..ginilah jadinye bila orang berblog, aku pun nak berblog, tapi orang update 2,3x sehari..aku pi update 2,3x sebulan..tu pun kira nasib baik klu dapat. Orang duk tepek iklan NUffnang, aku pun ikut le meletak juga. tapi sungguh aku memang tak faham sgt cmne la orang leh generate byk sgt duit dgn iklan ni. Dah baca banyak kali ape yang tertulis, siap g google dan blogwalk pasal Nufnang, BE dan sebagainye lagi, tapi tak juga betul2 faham..makanya tak terbuat la sebagaimana orang yg dh dpt duit berkepuk2 dari advertorial yang pelbagai nih.

Sape2 yang dah penah dapat income dari sumber2 advertorial ni..share la byk2 kat blog korg yer. nnt klu rajin aku blogwalking..leh la cuba tips2 korg tuh plak ker. Nak juga merasa dapat duit dari Nuffnang ni. ehehe..tapi tahun bila leh dapat pun tak tau ler kan??..Harap2 sape yg baca entri ni tolong ler respon sket ek kat perkara yang menjakunkan aku nih>> Pendapatan Terumpuk tu ape yer??


>> Tengah menunggu duit berkepuk masuk akaun..(yang pasti bukan dari Nuffnang la..) Nak beli sesuatu yang dikategori sebagai wishlist 2011 jugakla..ehehe. tangan sudah gatal mau menjahit plak skrg..yer nak menambah kemahiran lain plak..sebelum ni stakat main masak2 aje. Sekarang nak upkan skill menjahit pulak, manalah tau kut someday bleh jadi punca rezeki tambahan kat situ pulak kan?? Makanya mesin jahit sudah diintai2..harap duit aje blum dpt. Manalah tau kut tahun ni bleh beraya dengan baju jahitan sdri..even tak berapa lawa sbb dh lama tak test skill menjahit.

4 komen ditinggalkan:

Unknown berkata...

dalam bahasa inggeris, buffered earning...byknya dapat BE..congrates!!

Ida Iar berkata...

ooo..BE tu sama la bendanya yek. thanks. sgt suka sbb skrg tgh bertambah BE nya.. for the 1st time in blogging dpt BE, sgt excited arh.

Akak Kembang berkata...

sayapun dah bertahun blogging baru hr ni dpat...suker sangat...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

salam kenal saya pun baru dapat ada 5!! tanjat boboy!!