Pancit daa..

Igt td xnk post ape2 entry dh pn mlm ni..tp sbb kisah yg tak terduga berlaku..nk laa share sket kat sini.Hmm..klu mengingatkan hal ptg td tu..mau aku tergelak sorg2 gak ni.Nasib di hari kedua pose...kul 5.30 pm aku ajak Hubby g bazar Ramadhan kt Balok tu naik motor je arini..pasal semalam xdpt pegi..terkilan ler,arini nk jgk pegi.(Cehh!!terkilan la konon xdpt pegi semalam...padahal malas masak lagi arini.Hii..ape nk jadi daa..)Nway dah lama aku tak naik moto dgn Hubby,seigt aku yg last skali masa awal2 kawin dulu jer. Jalan2 pusing satu kampung ke kampung yg lain.. Hmm..teringat memori dulu2.. :) Dulu naik berdua, sekarang naik bertiga. Lutfi bla dpt naik moto excited bnor dia..senyum melebar jer sambil berdiri dan pegang bahu ayahnye. Tengok kiri, tengok kanan, nampak kambing tepi jalan..dia pun tunjuk2 sambil buat bunyi excited dia..hu!hu!hu!..aku pun cakap la.."Itu kambing..mbekkk!!!"..dia gelak jer..suka la tu dapat tgk macam2.

Masa nk kuar simpang utama tu tgk ade pasar tani kt simpang jalan..oo..lupa arini Ahad ada pasar tani. Singgah ler situ dulu..kut2 ade org jual mknn,tp hampess..yg banyak org jual sayur-mayur dgn ikan dan seangkatan dengannya jer.yg jual kuih ade la 2,3 kerat. Yg biasa ade jual mknn sume g jual kt bazar jer. So sambung perjalanan ke Bazar kat Balok tu. Dah sampai sana jalan separuh je dripada sume gerai2 yg ade.Dah siap2 beli makanan, arini dah bertambah menu nampaknye..3 jenis lauk, 3 jenis kuih. Itupun Hubby yang pilih, aku dukung si Lutfi aje.Baru hari kedua pose ni..

On da way balik Hubby tgk jam baru kul 6.30pm..sempat lg melencong ke pantai Balok.Pusing2 tengok pantai jer katanye. Tapi separuh jalan..apsal rasa lembab benor nih..Hubby pakai gear tak kena ke?Last2 Hubby berhenti..dia jenguk bawah..alamak!!!tayar belakang pancit lorr...Ayooo..umah jauh lagi ni nk jalan. Cmne ek?? Last2 Hubby kata naik je la, bawak slow2..klu bengkok rim pun nak wat cmne.Abis2 teruk pun tayar la rosak. So dengan kelajuan yang memang takleh lebih 20km/j, balun jugak bawa..moto pun dh lelong je jalannye..kejap kiri, kanan,kiri, kanan..org2 yg lalu lalang tengok pelik jer..apehal moto dh kempis cenggitu pun nk naik jgk..nasib baik aku ni tak berat mana..hehe. Klu tak maunye bengkok abis rim tayar tu. Yela kalu nak jalan mau nye tak penat weh..pose kan..Tapi dah sampai simpang jalan utama, aku cakap kat Hubby biar aku jalan je la dengan Lutfi.nnt nak lintas jalan susah moto cenggitu tayarnye.Suh dia htr moto balik, bawak kete dtg dan aku tggu kat jalan masuk simpang utama ke rumah je. So aku pun jalan je la sambil dukung si Lutfi..ade la dalam 100meter ++..satu jarak yang agak jauh aku berjalan pose2 gni. Lantak laa..janji cepat sampai umah. Bla dah tak larat nk jalan dn dah nmpk kelibat kereta TAH tu..baru aku stop je la tepi jalan. Sampai kt umah kul 6.55pm..sib baik awal lg.masak nasi plak,sambil hidang lauk pauk. Nasi masak, azan bergema..Alhamdulillah..selamat gak berbuka di rumah..igtkan dah berbuka tepi jalan dh td. Hubby tanya>>Nak naik moto lagi tak pasni?? Hmm..nape tidak??asalkan tak pancit lagi udahlerr..



:::::::::::::::::::::------------::::::::::::::::::::::

1 komen ditinggalkan:

haime berkata...

salam ida..dugaan pertama bulan puasa kan.. tp xper, ni pun kenangan kan.. bersama keluarga tersayang..jelesnyer... selamat meneruskan ibadah puasa yek! esok dpt gaji..hehe