Salahkah aku??

Kejadian ini berlaku petang semalam kat simpang traffic light Beserah..

Lampu merah..tandanya berhenti kan?so aku sbgai pemandu berhemah kena la berhenti. Time tu aku kete yg ketiga la dari baris hadapan..pelik gak nengok kete depan aku stop dengan jarak yg agak jauh dengan kete depannye..boleh katakan satu kete la jaraknye..then b4 lampu hijau balik..kete tu slow2 la gerak ke dpn. bila dah green light, kete depan aku tu slow sgt geraknye..nape ek??tup2..aku ternampak la seekor makhluk kecik duk melilau kat bwh kete tu.macam tak tentu arah aje..mgkn sbb makhluk kecik tu ketakutan terperangkap antara kete2 yg sedang cuba bergerak.aku pun dgn teragak2 drive la ke dpn..kete depan aku dah lepas dah,tapi aku terhenti seketika selepas aku jenguk kiri kanan lgsg tak nampak makhluk kecik tu. wehh...mesti ia duk bwh kete aku skrg..serius aku katakan..aku tak berani nak terus drive..aku takut aku terlenyek makhluk tu..Tuhan aje yg tau betapa cemasnye aku time tu.Nak gerak atau tak??sebab betapa slownye aku gerak..lampu pun dah tukar kuning..time tu jugakla..kete2 yg berderet blkg kete aku mengekpresikan perasaan diorg... HOOONNNNNNNNN... pjg2 kat aku. Wehh...aku cuak ni..lane sebelah boleh gerak mcm biasa..sebab makhluk kecik tu skrg cuma duk kekiri kekanan bwh kete aku aje. Lampu merah balik dah..Then ade brader yg berenti sebelah kete aku jeling la ape hal yg buat aku berenti tak jalan2 tu. Tetiba dia kuar(igtkan nak marah aku dah...) dia cuba dptkan makhluk kecik kat bawah kete aku tu..tapi makhluk tu lari2 plak bawah kete aku. Brader tu masuk balik kete dia..Dia angkat tgn suh sabar dulu..bila lampu hijau aku pun lagi cuak nak jalan ke tak ni?Nasib baik brader tu baik..dia yg bagi isyarat tangan kat aku suh gerak slow2 sedang kete2 kat blkg aku dan blkg kete brader tu asyik honnnn aje memanjang. Bila dah lepas traffic light tu..aku jgk cermin pandang belakang..see..kete blkg aku pun teragak2 nak jalan bila makhluk kecik tu melilau kiri kanan jalan. Ape korg igt aku ni saje2 ke taknak jalan tadi??? Kalu korg takde hati perut korg drive la macam biasa dan lenyek makhluk kecik tu..aku tak sggp then pasal tu la aku terpaksa terima keadaan memalukan diHONNNN giler2 td. Abis sume org pandang.

Kenapa aku tak sggp drive suka2 hati aje tadi pasal..aku takut terlenyek makhluk Tuhan tu..yee... walaupun ia cuma seekor anak kucing yg ketakutan, tapi aku tak sggp menerima kenyataan bahawa aku mungkin telah melanggari dan melenyeknye dgn sengaja. sedangkan klu tgh drive tetiba ada yg cuba melintas pun aksi spontan aku akan cuba brek inikan pula aku dah tau ia ada kat bawah kete aku. kalu kete aku transparent kat lantainye dan aku leh nmpk ia btul2 ade kat tgh takpe la..buatnye ia berselindung disebalik tayar apa kes lak nnt?? Kata org klu org pregnant tak baik aniaya binatang,tp mmg la aku tak pregnant pun skrg..cuma akan dtg cmne?takut terkena bias2 aniaya sesaja. Kata org juga, kucing tu ada 9 nyawa, klu skali kita dah langgar nnt kan dia hidup balik sebab ada lagi tggl 8 nyawa tuh dan cuba balas dendam kat aku camne lak?? (Ok..ini dah masuk bab tahyul2 sket) Tak kira la ape pun kata org..yg pasti aku telah mengalami situasi yang memalukan diri ini diHONNNNN panjang2 gara2 nak mengelak dari seekor anak kucing yang melilau ketakutan kat ats jalan. Kalau korg dalam situasi aku, agak2 apa korg buat dan ape korg rasa ek?? (Emmm..ade ke yg nak jawab pertanyaan aku tuh??Hii..perasan org akan bg respon nih)

0 komen ditinggalkan: