Sabtu petang di Pantai Sepat..

Ari Sabtu Hubby keje mcm biasa..7am-3pm. Balik aje keje,

Hubby: siap cepat klu nak ikut..
aku: nak gi maner??
Hubby: Pantai Sepat..cepat arhh..
aku: ye, yer..nak siapkan Lutfi dulu..adik dh comey wangi dah.



Dalam kete;
aku: buat ape tetiba nak gi Pantai Sepat arini?
Hubby: nak daftar, esok tanding mancing sane..
aku: ooohh...hmm..ye la.
Hubby: bleh aje nak dftr esok tapi saje nak dftr arini sebab nak dpt T-shirt free..esok takut dh habis.
aku: ade hadiah best ke??
Hubby:1st prize rm21k!!..ade cabutan bertuah jugak..hadiah motor!ehehe..
aku:hmmm..ye la klu dpt mmg ler best aje..tp stakat ni klu Hubby mng saguhati atau lucky draw je kn??
stkt hamper mknn dgn iron murah aje..hmm..cuba larr mng best2 sket.
Hubby:klu dh rezeki adela..klu tak,takdela..igt senang ke nak menang..org yg masuk ramai..tepi pantai tu nnt penuh org..
aku:hmm..ye laa..



@Pantai Sepat;

aku:uihh..ramai jugak orang yer arini..aritu kita g tak ramai pun.
Hubby:yelaa..aritu takde event ape2..arini org ramai dtg nk dftr mancing tu la. Sebab tu kena dtg dftr arini klu nk baju free.inipun baru sket org,.esok lg ramai.
aku:emm..gi larr dftr nung..org tggu kat kete aje.


Dh habis dftr, kitorg beli pisang gorg kat gerai yg ade,mkn2 pisang goreng sambil makan2 angin pantai.. Satu perkara yg aku tak suka ttg Pantai Sepat ni..taik lembu byk ler..jln kena pandang2 bwh jugak..kang terpijak, eeiiii..nk cari port nk mkn pun kurg selesa bila duk terpandang taik2 tuh..Tapi pantai dia ok ler klu bw budak2 nk mandi manda, sbb pantainye landai..so air tak dalam mn.tapi klu nk hrp ajak si Lutfi mandi ..emmm maapler.penakut!!meronta2 bila Hubby bw dia pegi dekat air, tak sentuh air lagi tuh..sedangkn masa gi Gambang Water Park taun lepas pun, dia takut nk masuk kolam..inikan pulak masuk air laut..yg dia berani cuma mandi dlm pool tiub kecik yg aku beli kat Giant tuh atau dlm bath tub adik dia..ehehe. cmne nak mewarisi kepandaian Ayah kamu berenang ni Lutfi??yer..Hubby aku bab renang2 ni dia mmg pandai. Aku mmg penakut sket berenang..takat yg aku bleh cecah dgn kaki aku berani lagi la..klu dalamnyer dh lebih dari ketinggian aku..ehehe..maafler.tp klu snorkling..bleh la try2 lg,sbb ade jaket keselamatan tu.

Aku igt nk lepak kejap jer, pastu gerak ke Taman Teruntum pulak..nak ajak Lutfi main kuda, main kete, tapi Hubby  ckp takyah..lenkali ajer.maka kul 6pm..balik ler kami ke Balok semula. Confirm2 aku duk umah aje esoknye..tak kuasa nak melayan hobi orang mancing lama2.

Terliur dgn ikan celup tepung kat sana,tp nk beli byk tak berbaloi..sekor rm2 ikan selayang aje pun..kecik2 jer, maka balik umah goreng sendiri..layan sekali dgn cendawan tiram goreng tepung juga...sodapp!!maka tu la menu mlmnye..6 ekor ikan goreng tepung sama cendawan goreng tepung satu pinggan penuh.(tibe2 teringat mknn bergoreng celup tepung kat Terengganu..uhuhu..)

0 komen ditinggalkan: