7 Fakta Tentang ESP Shaklee Yang Patut Anda Tahu

Sebut sahaja tentang ESP Shaklee, saya pasti sudah semakin bertambah bilangan penggunanya di Malaysia yang semakin berpuas hati dengan kesan selepas pengambilannya. Namun saya akui mungkin masih ramai antara kita yang belum cukup maklum tentang produk Hot Selling Shaklee ini. Apa fakta yang menarik tentang ESP yang patut anda tahu?



Kelebihan ESP | Fakta #1

ESP dihasilkan menggunakan soya berkualiti tinggi, organik dan Non-GMO. Kenapa pentingnya perkara-perkara ini? Ini kerana, soya yang mempunyai ciri-ciri ini tidak akan memberikan kesan yang buruk kepada penggunanya jika diambil dalam kadar yang disarankan. Protein soya non-GMO ESP ini dihasilkan dibawah kawalan proses yang ketat dinamakan IPP (Identity Preseveration Program)
dimana ia dimonitor dan dikawal dari seawal proses penanaman sehingga proses penghasilan ESP itu sendiri.

Soya yang bersifat tidak organik menggunakan bahan kimia, pestisid dalam proses penanamannya dan ia mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat dan ia mengundang pada terjadinya kanser! Manakala soya jenis GMO pula adalah berkualiti rendah dan lebih mudah dihasilkan, tapi ia berisiko menghasilkan toksin yg tinggi. Sebab itu ESP Shaklee dianggap istimewa dan berbeza kerana faktor pemilihan yang ketat dijalankan semasa memilih kacang soya terbaik untuk menghasilkan ESP.


Kelebihan ESP | Fakta #2

ESP Shaklee membekalkan sepenuhnya 9 jenis asid amino perlu dan juga yang tidak perlu. Pentingnya mengambil 9 jenis asid amino perlu ini kerana ia tidak mampu dihasilkan oleh badan manusia itu sendiri dan perlu didapatkan daripada makanan/minuman contohnya seperti ESP ni. Asid amino yang menyumbang kepada kesihatan sistem saraf, struktur otot, pengeluaran hormon, organ-organ penting dan struktur sel. Ia benar-benar penting untuk kesihatan.
 



Jika anda tidak mendapat asid amino yang cukup dalam diet anda, kesihatan anda boleh terjejas. Asid amino penting yang rendah dikaitkan dengan gejala seperti keresahan, penumpuan yang lemah, keletihan, kemurungan, dan ketidakseimbangan hormon. 


 Kelebihan ESP | Fakta #3

Proses penghasilan ESP menggunakan air sejuk untuk mencuci kacang soya terpilih itu, bukan menggunakan campuran alkohol seperti kebanyakan produk komersial soya yang lain. Soya yang dicuci menggunakan air akan mengekalkan nutrisi terbaik yang ada pada soya tersebut termasuklah isoflavone. Isoflavone merupakan sebatian phytoestrogen yang mempunyai ciri antioksidan yang menghalang dari terjadinya kanser payudara dan kanser prostat. Phytoestrogen dalam soya melindungi tapak reseptor sel dari xenoestrogens dan mana-mana sebatian estrogen yang tidak diingini.

Tidak banyak syarikat pengeluar yang menghasilkan produk berasaskan soya menggunakan kaedah pencucian dengan air kerana ia lebih tinggi kosnya. Shaklee telah memperuntukkan banyak kos untuk memberikan hasil yang terbaik dalam produk ESP nya.


Kelebihan ESP | Fakta #4 

Bahan anti-tiroid dan anti-pertumbuhan dalam soya disingkirkan. Dr Shaklee adalah orang yang telah menemui kaedah untuk melakukan hal ini. Dalam soya yang mentah mengandungi enzim anti-tyrosine, dan kaedah mencuci kacang soya dengan menggunakan air akan mengekalkan enzim tersebut.


Kelebihan ESP | Fakta #5

Proses penghasilan ESP tidak menggunakan cara pemanasan dengan suhu yang tinggi. Selain ia merosakkan protein pada soya tersebut ia juga mengakibatkan tiada lagi isoflavon yang tinggal. Sebagai contoh , sos soya dan minyak soya tidak mempunyai isoflavon yang tinggal sama sekali. Dalam usaha untuk membuat " protein sayuran bertekstur a.k.a Textured Vegetable Protein (TVP) ", ia dimasukkan melalui suhu yang tinggi, proses stim tekanan tinggi yang menyebabkan soya itu menjadi karsinogen atau penyebab kanser . TVP adalah apa yang digunakan dalam daging pengganti soya dan harus dielakkan . Jadi, jika anda menelan soya komersial yang terlebih masak (dipanaskan dengan suhu tinggi), ya ia akan menyumbang kepada sel-sel kanser yang terbentuk dalam badan.

Disebabkan itu juga kita tidak menggalakan anda membancuh ESP dengan air yang bersuhu tinggi (air mendidih).


Kelebihan ESP | Fakta #6

Pengambilan ESP mengikut sukatan yang disarankan mampu mengurangkan paras kolestrol yang tinggi. Berbeza dengan protein daripada daging, telur mahupun produk tenusu, ESP adalah rendah lemak dan juga bebas kolestrol. Soya telah terbukti untuk mengurangkan paras kolesterol yang tinggi - sekitar 10% - dalam banyak kajian . Ujian klinikal terkawal telah mendapati bahawa 25 gram soya dalam diet harian boleh mengurangkan tahap kolesterol LDL sementara mengekalkan HDL kolesterol. Ia juga menghalang pembentukan plak , melambatkan pertumbuhan plak yang ada , mengurangkan risiko pembentukan darah beku , menurunkan tekanan darah, dan meningkatkan keanjalan saluran darah. 

3 sudu besar ESP memberikan 14g protein soya isolate.



Kelebihan ESP | Fakta #7

ESP Shaklee telah ditambahkan dengan kalsium yang membekalkan 500mg kalsium dalam sukatan 3 sudu besar sehari. Soya isolate dalam serbuk protein mesti ditambah dengan kalsium (ini kerana ketika minyak dari soya dikeluarkan ia menjadikan makanan berasid - apabila kalsium ditambah ia menjadikannya bersifat neutral semula.

************************************************************
Rujukan: Soy confusion

Disebabkan ESP memenuhi 7 ciri-ciri asas pemilihan soya yang selamat ini, ESP memberi kelebihan yang besar kepada penggunanya. Ramai pengguna ESP berpuas hati dengan kesan jangka pendek dan kesan jangka panjang yang mereka perolehi selepas konsisten dengan penggunaan ESP. Jika anda juga ingin menikmati keenakan rasa asli protein isolate ESP ini, boleh la membuat order direct melalui klik butang belian di bawah. (Untuk pembelian menggunakan kredit kad/debit kad sahaja)
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b7b12758057611429c53e417bf920882
 TAPI...JIKA ANDA INGIN LEBIH PENJIMATAN SEHINGGA 25% BAGI BELIAN PRODUK SHAKLEE boleh lah mendaftar sebagai ahli Shaklee di SINI. Pembelian secara pindahan tunai (Cash Transfer) dan juga COD ( Cash On Delivery) juga disediakan untuk yang berdekatan.




MAHU LEBIH PENJIMATAN LAGI?? BELI 6 PERCUMA 1 untuk promosi bulan Oktober ini.
Dapatkan daripada saya pengedar Shaklee anda yang berdedikasi untuk membantu anda!


SMS/WHATSAPP / CALL: 013-9230280

1 komen ditinggalkan:

Tanpa Nama berkata...

wahh mmg hebat info esp ni..