Luka Bersalin Czer Sembuh Cepat Selepas Amalkan Vivix

Assalamualaikum dan hai buat semua..

Korang pernah bersalin secara czer atau bakal bersalin secara czer tak? Terus terang Ida cakap, setakat 3 anak yang Ida kandung dan lahirkan setakat ni, Alhamdulillah Allah belum bagi ujian bersalin begitu. Tiga-tiga anak Ida semua bersalin secara normal.

Memang Ida takleh bayangkan camne susah dan payah yang perlu dilalui oleh ibu-ibu yang bersalin secara czer ni dalam melalui hari-hari berpantang terutamanya.

Hari ni Ida nak share pengalaman sahabat terdekat Ida sendiri yang melalui proses bersalin secara czer kali kedua dah pun. Lagi unik sahabat Ida ni dia mempunyai masalah alergik pada kebanyakan jenis ubat penahan sakit dan antibiotik.

Kesian tau orang-orang yang camni kalau melalui proses pembedahan, sebabnya lepas pembedahan kalau kesan bius dah habis nak makan pain killer pun terpaksa memilih. Kalau tak habis bengkak sembab jadi mata dan muka.

***********************************************



 Bersalin secara pembedahan selepas dinasihatkan doktor akibat kandungan songsang dan kontraksi sudah mula tiba.


Untuk kelahiran yang kedua ni baru guna set bersalin Shaklee + Vivix sebab kelahiran pertama belum kenal lagi vitamin Shaklee. Al kisah menjadi asbab bersalin czer, semasa datang contraction suam-suam suku tu kebetulan memang ada appointment dengan gynea. Masa scan waktu tu lah baru dapat tahu breech.

Doktor terus buat keputusan, emergency operation. Terus ke HTAA, pung pang pung pang ditolak ke OT untuk berdepan dengan pengalaman kali kedua. Mungkin proses nak bersalin tu cepat.. tapi kesakitan yang ditanggung selepas bersalin czer kali ni lain dari yang pertama dulu.

Alergik pada ubatan tahan sakit dan antibiotik (NSAIDS)


Czer adalah major operation. Jadi ubat tahan sakit dan antibiotik adalah wajib. Malangnya allergic pada banyak ubat. Bila makan satu muka akan jadi bengkak sampai tak boleh nak bukak mata.

 .
Saya hanya mampu makan panadol. Tapi itupun akan buat jadi bengkak juga cuma tak seteruk bila makan antibiotic. Kalau demam biasa or sakit kepala ok la kan dengan panadol. Tapi kalau czer tak cukup hanya dengan panadol.

Sakit bagai daging di perut tu dihiris-hiris

Minggu pertama sangat hazab. Sakit bagai daging di perut tu dihiris-hiris sampai tak mampu nak bergerak. Nak ke toilet yang sekangkang kera pun terpaksa berenti 2 kali dan ambil masa yang lama sampai menangis.
.
Nak bangun, nak duduk sangat lah menyeksakan. Ditambah pula anak jaundis masa tu dan ulang alik klinik untuk injection selepas bersalin. Syukur juga kat rumah ni memang ada wheelchair.
.
Disebabkan tak boleh makan ubat tahan sakit dan antibiotik, jadi saya bertahan dengan vitamin Shaklee. Sejak hari pertama saya ambil ZINK COMPLEX dan VITAMIN C (untuk cepat baik luka) , GARLIC COMPLEX untuk ganti ubat antibiotik, VITALEA , BCOMPLEX untuk tenaga, OSTEMATRIX untuk elak sembelit (memang tak sembelit sepanjang berpantang), LECITHIN untuk bengkak susu.
.
Namun begitu, megadose zink complex n vitamin C tak mampu untuk meringankan sakit saya. Yelah, ini vitamin bukan ubat..dan vitamin pulak adalah vitamin semulajadi kesannya bukan segera macam ubat. Mungkin tak cukup untuk tahan sakit dari major operation ni. Satu je yang saya belum cuba waktu tu dan saya menyesal sebab tak ambil dari hari pertama lagi iaitu VIVIX.
.

Cuba Vivix bermula hari ke 20 selepas pembedahan, menyesal tak amik lebih awal!

Kesakitan masih terasa walaupun lepas 2 minggu pembedahan. Bila saya cuba VIVIX? hari ke-20.. saya ambil 1 sudu teh pada mulanya. Selepas 3 hari saya makan vivix, alhamdulillah syukur sangat-sangat sebab dah kurang rasa sakit. Bila dah kurang rasa sakit, jalan pun laju sikit. Kalau sebelum tu nak jalan memang kena pegang perut. Allah, syukur sangat rasa. masa ni memang rasa menyesal tak start amik Vivix hari pertama bersalin.Sangat menyesal.
.
Lepas ni saya dah tahu dah, cara cepat untuk baik luka czer tak lain dan tak bukan adalah dengan Vivix. Itu sebab saya sayang sangat dengan Vivix ni. Alhamdulillah juga Vivix tak mengganggu penyusuan langsung. Alhamdulillah, lepas pengambilan Vivix terus rasa kurang sakit di perut dan cepat hilang.
.
Seksa tau nak pegang baby yang berat tu kalau sakit. Banyak pergerakan akan terbatas.Tapi nak tak nak kena bergerak juga walau sakit macam mana pun. Saya juga syiorkan pada kawan yang juga bersalin secara czer.
.
Untill now, saya masih consume Vivix ni sebab banyak sangat kelebihannya. saya tau saya masih memerlukan Vivix untuk luka dalaman dan yang penting untuk kecantikan juga. Vivix baiki sel-sel dalaman. Bila sel cantik, fungsi badan pun cantik. Sebab tu luka pun cepat baik sebab Vivix bertindak terhadap sel.
.
Jadi saya amat sarankan Vivix untuk mereka yang bersalin secara Czer..dan Vivix ni boleh juga untuk mereka yang menjalani apa-apa pembedahan untuk memastikan luka cepat baik. Baik juga untuk pudarkan parut akibat jahitan semasa pembedahan. Terbaik sungguh!

#supermomshakleestory #myvivixstory #vivixse

Credit : Supermom Shaklee Story


***********************************************************

Haa..dah abis baca pasal pengalaman beliau dalam tempoh berpantang tu? Terbayang pulak seksanya tu nak lalui proses nak baik luka lagi, nak jaga anak dalam pantang lagi, nak kena berulang ke klinik untuk cucuk lagi. 

Orang yang bersalin operate ni wajib amik suntikan Heparin tu kalau tak silap Ida dalam seminggu kut. 2 x sehari plak tu! Lagi banyak nak kena bergerak jauh2 mesti lagi seksa kan? Alhamdulillah, dengan pengambilan set bersalin Shaklee ditambah dengan Vivix pulak tu kemudian, luka czer sahabat Ida tu yang menyakitkan akhirnya dapat sembuh lebih cepat! 

Jika jadi Ibu yang tengah berpantang mahupun ahli keluarga yang perlu menjaga dalam pantang tersebut pun of course senang hati sikit nak bagi tumpuan kat baby juga pastu. Tak lah asyik nak fikir kesakitan akibat luka czer tu aje kan?

So, kalau korang antara ibu-ibu bersalin secara czer mahupun bakal dijadualkan czer ketika proses bersalin nanti (tak kira apa jua sebab korang kena czer tu)..Ida sangat-sangat syorkan korang ambil la set Berpantang Shaklee secara Full Set dan ditambah dengan Vivix untuk percepatkan sembuh luka tu. 

Bersalin cara normal boleh amik Vivix tak?

Boleh sangat-sangat tau! Sebab sewaktu bersalin kita mungkin mengalami luka juga walaupun tak la sehebat luka czer yang lagi banyak lapis tu. Vivix ni bantu percepatkan sel-sel kulit kita dibaikpulih dengan cantik sekali! Tambah pulak kalau amik ESP dalam set bersalin tu. Memang mantop!

Jika ibu-ibu atau para suami prihatin yang mahukan set Bersalin Shaklee + Vivix seperti dalam gambar di bawah, boleh hubungi Ida di 013-9230280 untuk membuat pesanan anda. 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=c42bd6650f37513f5375dd4e9414b359

BELI SET BERSALIN SHAKLEE + VIVIX DISINI!

 

Berapakah harga bagi set Bersalin (Post-Natal) dan juga set Vivix (Advanced Protection) ini?

Harga bagi satu set Post Natal ialah RM582.00 sahaja (tidak termasuk GST). Boleh diambil sebaik sahaja selepas bersalin dan boleh teruskan sepanjang proses berpantang dan selepas berpantang juga untuk kesihatan ibu dan anak yang menyusu badan juga. Malahan set ini juga boleh diconsume sehingga 3-6 bulan selepas bersalin. JIMAT!

Manakala untuk Vivix pula cuma RM475 sebotol, beli 2 dengan harga yang lebih istimewa kerana anda juga layak untuk mendapat keahlian PERCUMA dan bonus tunai dengan pembelian Vivix tersebut. Yang mana harganya sudah tentu lebih murah dan sangat berbaloi! Anda mampu dapat PENJIMATAN SEHINGGA 20% dari harga sebenar.

Bagaimana caranya? Hubungi saya melalui whatsapp 018-9024280


Jangan biarkan saat berpantang dilalui dengan penuh hazab akibat kesakitan yang dilalui tu tau!

 

4 komen ditinggalkan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum... saya ada kekeliruan disini...vivix baik untuk luka bersalin tapi macam mana nak ambil sebab dekat botol vivix ada tulis tidak sesuai untuk ibu menyusu...saya bercadang untuk cuba vivix sbb sya akan bersalin scara czer.terima kasih

Ida Iar berkata...

Waalaikumussalam puan Anon..

Pada sesetengah botol vitamin Shaklee yang tertulis tidak sesuai untuk ibu menyusu disebabkan regulations yang ditetapkan oleh KKM berdasarkan sebab ia belum pernah diuji secara klinikal terus kepada ibu menyusu. Ini termasuk lah Vivix memandangkan ia bukanlah seperti vitamin asas macam B complex, Multivitamin mahupun Vitamin C..yang ni walau tidak diuji secara klinikal pada ibu mengandung/menyusu tapi kandungannya adalah asas nutrisi seperti pemakanan harian.

Panduan untuk ibu yang menyusu jika ingin mencuba Vivix, cuba dengan dos minima dahulu 1 sudu kecil sehari. Jika tiada kesan sampingan yang ketara pada bayi atau si ibu..boleh la teruskan. Tapi so far feedback yang diterima dari pengguna Vivix kebanyakannya sangat mengakui keberkesanannya dalam memulihkan luka bersalin ibu czer ni. Malahan bayi mereka yang menyusu pun tidak mendapat kesan sampingan dari Vivix yang diconsume si ibu.

Amaran bertulis tu untuk langkah berjaga-jaga la seandainya Vivix ni bagi kesan yang terlalu kuat pada bayi (cirit birit atau demam) boleh cuba minimakan/hentikan penggunaan buat sementara. Lagi pun Vivix TIDAK mengandungi kandungan bahan yang berbahaya yang dilarang oleh KKM, cuma mungkin ia agak tinggi kesan antioksidan nya..so kalau baby perut tak tahan boleh dpt tempias la. Itu sahaja setakat yang saya tau.

Saya cuma berkongsi pengalaman, jika puan rasakan berbaloi untuk mencuba, boleh buat pesanan vivix sebagai persediaan selepas bersalin secara czer nanti. InsyaAllah ramai yang dah mencuba dan berpuas hati. Harap jawapan ini membantu puan membuat pilihan.

Tanpa Nama berkata...

Saya makan vivix. 150ml seminggu

Ida Iar berkata...

Wahh! Sebotol seminggu saje? Makan Vivix untuk apa ye cik puan Anon? Boleh sharekan ceritanya? :)