@Cuti-cuti di Melaka ::Part 3::

Macam pjg benor je ek citer g Melaka nih..ehehe.ni last part dah..

2nd day di bumi Melaka dah dlm perancangan aku&Hubby nak ke A Famosa Water World kat Alor Gajah tu. Dalam hati ni harap2 tak hujan la aritu..nnt tak best klu hujan. so after breakfast, kami packed baju2 yg nak bawa gi sana. Lebih kurang dalam kul 11am kami sampai, amik masa dalam 45 minit gak la dari hotel kami tu nak sampai ke sana. Bila dah sampai tu ape lagi cari parking la..baru kul 11am pun parking dah almost full dh. Time nak beli tiket pun beratur pjg..kami decide nak masuk Water World aje..dgn bayaran RM40/person. Lutfi masuk free sbb ketinggian still <90cm. Bayaran tu sekali untuk lunch set. So kupon makan tu kena simpan elok2 la..nnt hilang rugi tak dpt mkn. Utk loker kena beli token..sekali simpan 2 token=RM4 utk loker besar, so lepas dah salin baju bagai..kami pun simpan terus barang2 dlm loker. Dah sakan main air baru terfikir nak sewa tube..kan dh rugi..kena buka loker lagi nak amik duit..buka loker kena beli token lagi nak simpan utk seterusnya..Huhu..gnila jadinya klu tak penah main kat water park. Aku dgn Lutfi takde la bleh main macam2 sgt. Yg bestnya hubby la..habis sume jenis water slide yg ade dia cuba. Katanya dah bayar RM40 mmg la kena pulun habis..klu tak, tak berbaloi..tp yg tak best tu bila aku nak tukar giliran dgn dia..katanye "syg takyah naik laa..bahaya..nnt dah panjat tinggi2 menara tu tak berani lak nak turun dgn slide"..hmm,yg dia duk ulang 3-4 kali tu takpe..mentang2la aku tak pandai berenang..suh aku main pun kat area cetek2 ajer..wehh..kalu gni bila nak pandainye?? Aku tau tu mesti alasan2 dia sebab suh aku jaga Lutfi ajer..maklum la budak2 yg masuk free@yang ketinggian <90cm mmg tak dibenarkan naik slide2 tuh..Hubby malas nak jaga, last2 sampai tertido Lutfi tu smntara tunggu Hubby habis main..Lama tak lama kitorg main air tu dari kul 1130am-5pm. Berhenti main kejap jer masa nak lunch. Lunch kami amik set nasi ayam dgn nasi+kari ayam aje.



Lebih kurang kul 5.30pm kami pun balik la..sebelum sampai hotel kami singgah makan kat restoran dulu. Dah kenyang kami balik hotel. Aku plan nak kuar lagi mlm nyer..tapi tengok Hubby macam dah penat giler aje..ye laa..dah pulun main air sorg2 td. Lepas maghrib dia dah lentuk. Aku dgn Lutfi la duk segar lagi tengok TV sambil2 aku surf intenet jap pakai hp Hubby. Ade wi-fi free guna la kan..tapi signal kat aras 7 tu tak la ok sgt..Klu duk kat balkoni tu ok..clear la sket nk on9 jap. Malam tu kat hotel ade wat sambutan Tahun Baru.. tapi aku malas la nak turun menjenguk suasana. Dengan tema "Hawaian Beach"..mmg la aku takkan join. Lepak2 tgk TV kul 11 dah tdo dah..takde la nak tggu malam Tahun Baru 2010 tiba. Tdo lagi best..zzz..




Pagi 1 Jan 2010.. dah breakfast2 tu kami sempat lagi bergambor sket kat bilik..Waktu check-out hingga kul 12pm..tapi kul 11am kami dah check-out. Tujuan kami nak ke bandaraya Melaka dan juga nak ke area Dataran Pahlawan tu..nak g tgk tmpt2 bersejarah tu. sampai sana...perghh!!Ya ampun..ramai btul umat manusia. nak cari parking bukan main susah lagi. Pusing2 dapat la juga akhirnya parking dpn area Menara Taming Sari. konon2 nak la naik kan..tapi nengok harga tiket RM20..kami batalkan aje niat tu..tengok udahler. Kami jalan2 area situ pegi naik kapal Samudera tu..pastu jalan2 lagi sampai kat area A Famosa. penat weh naik bukit..seb baik Hubby yg dukung Lutfi, klu aku laa..maunye semput nak sampai atas. Dah tgk pemandangan dari atas bukit tu..snap2 pics sket..kami turun la. Dah kul 2pm. Matahari pun tegak lagi atas  kepala. Panas membahang!



 
 
Sebelum bertolak balik kami singgah dulu kat Jusco. dalam kul 6pm kami bertolak balik ke Kuantan. kali ni dah tak lalu ikut Segamat dah...kami lalu ikut Tampin-Kuala Pilah-Muadzam Shah-Kuantan. Perjalanan yang agak mencabar dari Tampin-Kuala Pilah tu..nasib baik lum malam lagi masa tu..ngam2 Maghrib kami smpai Kuala Pilah..ohhoo..tetiba rindu segala kenangan waktu kat KMNS dulu.. kami sampai Balok dlm kul 1030pm. Best2nye kalu dapat bercuti lagi..

Beberapa tips utk bercuti yg baru dibaca selepas aku balik bercuti:
-Pilih waktu yang bersesuaian utk elakkan kesibukan, kesesakan.
-Utk yang berkeluarga tapi tiada anak bersekolah, pilihlah bukan masa cuti sekolah.
>>tapi aku??sggp gi redah masa mmg btul2 super peak season. orang semua cuti sbb New Year Eve..
now serik dah..lenkali bukan lagi waktu2 begitu yg akan dipilih.

0 komen ditinggalkan: