Lutfi demam nak tumbuh gigi lagi..

Ni masa Lutfi demam tumbuh gigi geraham bulan lepas..

Weekend baru ni aku duk umah je.biasa kuar jgk g jln2, ke pantai ke,shopping ke, teman Hubby g mancing kat Benteng ke,tapi kali ni Lutfi plak dh demam..ari Sabtu ptg tu dh rasa suhu badan dia naik.Malamnye dah start panas dh..aku cek dgn termometer..38.5 darjah? Huhu..takut makin naik aku lap badan dia dgn tuala lembap,bagi ubat,pakai kan cool fever patch kt dahi Lutfi,tp dh pandai buang sdri dh..

Ahad aku bw pegi klinik, hubby pun cakap dia rasa tak sedap badan.Doc pun kasi hubby MC sehari.Lutfi masa siang dia ok sket..panasnye tak keterlaluan sgt.stakat 37 darjah je la. Itupun sebab bape kali aku mandikan dia..(5-6 kali kut) Nasib baik la Lutfi tu suka main air..dapat mandi suka la dia.. walaupun demam2 gtu.Alhamdulillah dia nmpak agak stabil la suhunye siang tu. Tapi bila malam time aku dh tdo lena tu laa panasnye menjadi2 sampai 39-40 darjah plak. aku takut btul klu suhu dia mencecah lebih 40 darjah..bdk kecik macam tu bahaya klu demam panas sgt.tak lena tdo aku dibuatnya lpas tu. Lap badan dia, bagi dia susu, sumbat ubat paracetamol kt bontot,tampal gak cool fever tu tp time dia dh tdo..baru tak cabut balik.Hubby pun dh tak larat nk melayan. Sian gak kat Hubby..takpe la..tdo je la, Sayang bleh jg Lutfi ni. walaupun ngantuk gler..Nak menghadap laptop bt keje pun tak sempat di hari minggu ni.

Aku takut gak musim2 demam gni..dengan selsemanya.tapi aku rasa Lutfi tu demam nk tumbuh gigi geraham je kut..macam sebelum2 ni la.Semalam masa mandikan dia, gosok gigi dia, aku nmpk dh kuar sket geraham belah kanan. Hmm..dah masuk sebelas batang dh gigi dia sekarang.8 kat depan (4 atas, 4 bawah) geraham belah kiri 1 atas 1 bawah. sekarang belah kanan lak.Patutla...dengan perangai manjanye menjadi2..buat susu pun susah nk habiskan..bagi makan pun stakat beberapa suap je dia nak. Macam2 menu aku masak sepanjang Lutfi demam tu utk tarik selera dia,buat bubur ayam, nasi dgn sup, cekodok,nuget tempura, makaroni goreng.. last2 aku gak yg habiskan sume. Mesti dia rasa tak selesa dengan gusinye skrg ni. doc ade bg antibiotik gak tp aku tak berjaya nk suapkan dia ubat tu.Lutfi nampak je aku pegang botol ubat dengan syringe terus dia melarikan diri.(orang baru 'dapat kaki'..asyk jalan2 je..)Taknak ubat..paksa2 pun sket je masuk...dia luahkan smula, siap sembur kat muka aku & Hubby tu..Geram tul tapi sabor je la.

Isnin pagi, siap2 nk g keje..tapi terpaksa aku amik cuti je la kut..sian kat Lutfi..panasnye still ade. Dia pun asyik merengek2 aje. Terfikir gak klu bawak g taska ni mesti lagi kesian..kat sana ramai budak2, org yg menjaganya sket je..nk tgglkan kat Hubby sebab kbtulan dia MC.tapi fkr2 balik nnt sian kat Hubby lak..doc bg dia MC suh rehat,aku suh dia jaga anak yang tak sihat lak..so aku cuti je la semalam..lagipun kbtulan isnin aku free takyah fikir nk kena ganti2 kelas lagi. Alhamdulillah malamnye dah tak naik panasnye lagi..fikir2 blehla aku g keje Selasa. Harap2 takde sape mencari aku time aku cuti nih. Tapi sampai2 keje arini (Selasa), dh ade notes kat atas meja.From kak AMY.. hmm sorry kak sy terlupa nk bg last week tajuk2 amali tu. nasib bendanye dah ade so aku ltk je la kat meja dia.Kuliah pagi td pun nasib baik aku dah prepare last week..tak la kalut sgt..lg pun kuliah kul 9. Takla terkejar2..so hari nih..sambung buat keje lah.

Dulu demam nk gak pakai cool fever tp skrg langsung tak nak..

"Ya Allah..moga Engkau mengurniakan kesihatan yang baik untuk kami sekeluarga.."




..................::..........::..........::...................


0 komen ditinggalkan: