Feeling not so good..but not so bad..

2-3 hari dah pegi keje dlm mood yg x seberapa ok ni..adakah terbawa2 perasaan nak cuti dr mggu lps tu lebih2 sgt ek?rasanya tak kut..isnin masuk keje, selasa aku amik cuti lak. Tekak ku yg makin gatal2 dn tak selesa ni buat aku makin rimas. Belenggu H1N1 blum pun reda lagi. Jgn la diri aku dilemahkan dr sudut psikologi dlm kemelut H1N1 nih. Lepas batuk, rasa nk selsema lak ni..tp demam tu takde la..n mintak jauh la dari virus2 bahaya skrg ni.

So far, yg rasa kurg sht sket cuma aku je.My Hubby n my Lutfi still sihat dan bertenaga ceria lagi. Ni yg rasa x best nk melayan anak comel ku tu, takut dia pun terkena tempias batuk dan selsema aku ni. Nak pegi klinik mmg aku takut.. so far aku cuma berusaha mkn ubat Homopati je yg dibekalkan oleh ayah aku. Sebagai usaha utk menghalang dari terus melarat dan dengan harapan boleh sembuh sepenuhnya dalam beberapa hari nnt.

Kdg2 pelik gak, bla duk kat poli tu klu tak pakai topeng bt aku rasa asyik nk batuk dan bersin jer..klu pakai mask tu terkawal sket la feeling tu tp klu balik umah, Alhamdulillah lega la sket rasanye. tak payah bertopeng takpe. Klu nak pakai topeng tu sepanjang masa kat poli pun sebenarnya rimas jgk. tapi terpaksa la...Takut terjangkit virus2 dari org lain yang kta tak pasti sape, dan utk mengelakkan rasa rimas dan x selesa org lain bla kita terbatuk atau terbersin secara spontan dpn org lain. Ye la kan..klu dulu masa takde isu H1N1 nih..bkn x biasa bersin dalam sehari. lg pun bersin tu kan cara nk kuarkan kuman2 dari rongga hidung ni, tp skrg ni bla anda bersin atau batuk pasti org berdekatan rasa tak selesa bersama2 dgn anda kan?? Takut gak bla nk ngajar kt kelas tu, takut student pun tak selesa dlm kelas aku. Ya Allah..moga2 cepat la situasi tak menyenangkan ni berlalu pergi.

Kata ORANG:
"Bila kita sakit barulah kita akan lebih menghargai nikmat masa sihat kita tu kn??"
...Hargai 5 perkara sebelum tiba 5 perkara..
KAYA sebelum MISKIN
LAPANG sebelum SEMPIT
MUDA sebelum TUA
SIHAT sebelum SAKIT
HIDUP sebelum MATI
............::<<<<<<<<<::>>>>>>>>>::.............

3 komen ditinggalkan:

haime berkata...

idaa..kita sama..batuk sket2 ni..mmg org sekeliling xselesa pun bila ada yg batuk2 ni, padahal bukan g batuk depan dia pun..siap sound xpayah dtg keje..apa diaorg igt kita nak ke sakit2 mcm gini.. entahlah.. sama2 doa moga kita jauh la dr virus tu...jaga diri k!

Ida Iar berkata...

tu la pasal..org2 sekeliling bagai trlalu sensitif mendengar bunyi batuk dan bersin skrg..klu ikutkan hati nk je cuti berehat btul2 tp tkleh laa..mggu lps dh seminggu habis poli cuti, kelas tak terganti lagi, takkan la nak menambah waktu utk m'ganti.

a berkata...

sabar je la kan.. moga cepat sembuh