PC Fair @ Berjaya Megamall Kuantan

Semalam aku menjejakkan kaki jgk ke PC Fair @ Berjaya Megamall Kuantan.. Pegi last day je, dgn harapan dapat beli sesuatu yang berbaloi..Dalam takut2 pasal H1N1 tu aku redah jgk tempat org ramai tu.Sebenarnya nk g beli laptop utk akak aku..so survey2 kejap laptop cari ikut spec yg akak aku listkan (processor > 2GHz, HD >160Gb, RAM > 2G DDR2, nak ade bluetooth, wifi, webcam, dvd RW, window Vista genuine and compatible utk bt keje2 grafik, n kalu dapat yg ade color2 @ design yg menarik lg bagus..).Payah gak sebenarnye walaupun byk choice..yelah dia nk yang spec agak power tp nk harga bwh RM2k.Mostly mesti lebih sket 2k harganye.But at last jmpa gak la yg cukup memuaskan hati aku.ye laa..survey dh last minute pun.Beli laptop Compaq Presario (ape model ek?? lupa laa..) yg harga rm1899.00 je (processor AMD Athlon x2 dual core 2.1GHz, 250Gb HD, 4Gb DDR2 RAM(free upgrade), window Vista basic genuine, ade wifi, webcam,dvd RW tp xde bluetooth..-beli erternal usb bluetooth je rm19-). Dapat 11 gifts..nasib baik cuma 2 gifts je yg mengarut sket dapat..jam tgn dengan pembuka surat(ntah ape2 je ek??) yg lain2 tu boleh la digunakan bersama2 dgn laptop tu nnt.Mostly byk booth mmg tawarkan more than 10 gifts tp yg ntah ape2 pn banyaknye. Pn ade gak yg ckp dpt beg laptop skali sbg salah satu hadiahnye.. (Ehh..beg laptop tu tak kira sebagai aksesori asal laptop tu ke?? Lain la klu nk bg 2 jenis beg laptop skali-sandang bahu dgn backpack-kan,kan??)

Hubby aku setia menjaga anak aku di hujung kat pintu masuk Megamall je..bimbang nak bawa anak aku kat ramai2 org tu..terima kasih hubby.. Tapi nmpk gak hjg2 waktu tu dia mcm bengang sket ler..dh lambat sgt aku ni beli laptop. tapi hakikat sebenarnye sempat lagi aku cari printer 3-in-1 utk aku sdri (model Canon PIXMA MP145-harga rm188 + rm 99 sebab modified ink catridge) tu yg lmbt sket tu..igt nak beli antivirus avira skali tp batalkan je la hajat tu dulu..lenkali la cari, antivirus McAfee yg aku pakai skrg ni pn masih valid license lg..takut nnt kena marah sbb lama sgt duk membelek itu ini. Mohon maaf ye hubby..
Time aku duk survey2 laptop tu..tny itu,ini, bleh bt easy payment x and etc... alih2 ade satu mamat yg tercegat sbelah aku sejak awal aku duk situ tba2 bersuara "Cari laptop baru ke puan?"..Alamak!!sape pulak dah?? angkat muka je nampak muka student aku yang bertopeng (sempat lagi aku cam sape tu..). Dengan tersenyum simpul nye aku cakap ler.."tak laa..utk org lain punya.." Then terus blah g booth lain lak..hmm..klu dh time pc fair gtu kompem leh terserempak dgn sape2nye..tapi aku ni kdg2 klu terserempak dgn sape2 yg ku kenal (dari jauhlaa..) klu bleh nk bt tak nampak jer..tp klu dh terang2 muncul dpn mata takkan nk bt sombong lak..senyum je laa. Senyum itu kan sedekah..:)
9.45pm-balikla umah..udah2 ler membeli dan membelek..nasib baik dah mkn dl ms sampai megamall..blk pun x la lapo lg.abis citer..ehehe..

0 komen ditinggalkan: