Kesian anak mama yer..

Hari Isnin lepas,habis je duty kat unit exam kul 5pm terus aku gerak ke Taska nak amik Lutfi..even waktu keje aku habis kul 5.30pm, tapi aku rasa mcm tak sabar nak peluk cium si comel tuh.Sampai kat depan Taska..aku cek handbag tgk handphone ada 3 missed call..unfamiliar no..sape tah..baru lagi masa call tuh..aku tak perasan pasal aku silentkan handphone td. Dalam hati fikir student kut..so aku biar je la.

Sampai2 kat pintu Taska salah sorg pekerjanya tgh dukung Lutfi..aku tengok macam baru lepas nanges je si Lutfi tu..telahan aku betul..cuma masa tu aku tak terperasan..ade benjol sebiji kat dahi Lutfi. Diorang minta maaf sangat2 pasal tengah duk uruskan budak2 lain yg nak diambil mak bapak, terlepas pandang si Lutfi ni..main sorg2 dia pastu terjatuh sendri.Melalak la si kecik tuh..Dapat la sebiji "telur ayam" kat dahi kiri tuh..sian anak mama ekk..aku pun tak tau nak respons ape..patut ke aku rasa marah??rupa2nya lepas kejadian tuh terus diorg call aku tapi aku tak angkat..so terjawab la sudah sape nye no yg missed call td. Takpe la..at least diorg dah letak ubat sapu dan dah cuba inform awal2 lagi hal tu.Aku pun takde la nak marah2 just tny la lebih kurang pasal kejadian tuh.aku pun cuba paham gak..bebudak ramai tp yg jaga pun tak la ramai mana.. sedangkan masa aku sendiri yang jaga Lutfi pun penat dibuatnya. Tengah ligat nak main laa..asalkan anak aku takde patah2 atau cedera2 yang memudaratkan diri di masa depan pun dah cukup bagus dah tu. Alhamdulillah..lepas balik aku bagi lagi ubat..esoknye dah surut dah bengkak tu cuma nmpk lagi la kesan merah tu.

Balik umah hubby tanya nape jadi gtu..aku pun jawab la lebih kurang cerita tadi. Tapi aku lega gak malam tu dan hari2 seterusnya Lutfi takde la demam2 or muntah2. Sebab kata orang kalu anak ada terjatuh mana2 dan lepas tu dapat sakit lain..seperti demam2 dan muntah2..kena la bawa gi check-up dgn Dr.Kut2 ade cedera dalaman.Alhamdulillah segalanya ok. Arini benjol tu pun dah tak kelihatan dah. makan2 pun ok je..Lega hati mama tau!

" Tengok dahi kiri saya dah tak nampak benjol kan??"

0 komen ditinggalkan: