Going back to Kuantan..

tomorrow..yup, tomorrow i'm going back to Kuantan..owh, not just me but 4 of us la kan..hehe..balik ber-4 ke Kuantan esok.. Hubby,me, Lutfi n Humaira..Insya Allah, moga dipermudahkan perjalanan kami esok hari.

Makanya habis lah episod cuti yang amat panjang di kampung halaman sendiri. Tak pernah aku balik kampung bercuti begini lama, emm..maksud aku after dah memulakan kehidupan di Kuantan ni la..Time confinement Lutfi dulu pun setakat 30hari je kut. maklum la dulu cuti bersalin tanpa gaji amik 50 days aje. sebab tu tak balik kg lama. Kali ni Alhamdulillah, sampai dah habis sesi berpantang secara rasminya la kan..hari ni dah masuk hari ke 46 la kut..emm, ye ke??hehe..tak penah kira betul2 pun..sebab tak berpantang betul2 cukup hari macam orang tua2 dulu suruh la kan..44 hari sekurang2 nye. Tapi certain2 benda ade lagi la pantang sket2..

Dah balik ke Kuantan nnt maksudnya adalah lagi dalam 40++ days sebelum masuk keje.Itulah masa untuk aku start buat stok EBM dengan jayanya..Insya Allah, moga2 niat mulia ini juga akan dipermudahkan Allah. Bukan tak nak buat stok start dari kg lagi, tapi keadaan kurang mengizinkan. So sesekali ajela aku pump dn buat stok kat peti ais mak. Lagipun kat kg ni mak pakai peti ais 1pintu aje. Paling lama EBM cuma bleh tahan 2weeks aje. Tambah lagi nak isi ayam ikan dalam peti tuh, mmg tak mampu nak buat stok sgt la. Awal2 ni sekadar direct feeding aje la, cuma masa aku berurut aritu aje adik aku tlg bg EBM kat Humaira pakai botol susu. Then adela beberapa kali lg time aku tgh sibuk 'mengurus diri sendiri' atau dlm kata lain ke tandas laa..adik aku tlg panaskan EBM bila Humaira mcm kelaparan sgt nk menunggu aku siap urusan aku. 

Selain dari nak buat stok EBM, agenda lain yg dah tersusun dalam kepala ni antaranya:
*potong rambut..get new hair cut laa kn.sebelum saat getir tiba nnt bbrp bulan akan datang. 
*latih Damia Humaira gunakan botol susu semula..supaya nnt dh nak naik keje senang sket kakak2 taska tu nak uruskan bagi EBM kat dia.
*rasa mcm nak panaskan balik aje oven aku yg dh lama terperap kat dapur..agak2 klu sempatla kan.
*berjinak2 dgn hobi baru...ehehe..

hmm..tu aje la kut yg terfikir buat masa ni.

Itu yang dirancang la kan..tapi harap2 aku juga diberi kekuatan dan kecekapan untuk mengurus diri, suami, dan anak-anak...ohohohoho..dulu anak aje, skrg dh anak-anak. :)
Dulu pakai signature MamaLutfi..sekarang kena tukar baru laa..ape yg sesuai ekk??Klu nak letak dua2 nama macam pjg sgt ajer..ahaks!

Okeyler, mengundur diri dulu, nak habiskan mengemas barang dn pakaian mama dn anak2nye. 
Kuantan, here we come!!
(hmm..mesti Tok&To'ki rindu cucunye nnt)..



**note:Entri tidak mampu ade gambo2 buat masa ni, takdok kamera dh nak snap pic2 terbaru.Hp pun pakai hp murah aje..just for texting n calling2 use..bila la mampu pakai hp canggih manggih nih?









2 komen ditinggalkan:

lynnezz berkata...

bestnye dia dpt sepasang..:)

Rozita Ceritaita berkata...

tahniah dik...