Mama..poyo!!!

Satu malam tu, aku duk berBW la sakan jugak..hehe..
Then my baby yg tgh syok tdo, terjaga la plak stelah perutnye memberi signal mau susu.. maka di pass la signal itu pada aku dengan cara..nangis lorr..mau susu tapi tak pandai ckp lagi, kata baby kan???ahaha..yerr...maka stopla seketika urusan BW aku tuh, maka si Mama pun landing la atas katil sm2..sambil membiarkan laptopnye terbuka aje..dengan niat nnt leh smbg BW lagi.

Tak lama, tgh duk santai2 mengiring bagi susu kat baby, tetiba si Abang a.k.a Si Lutfi pun turun katil dengan gaya mau amik tempat Mamanye tadi..line clear!!Mama landing sama adik baby maka dia pun mula terjah laptop Mama plak.Giliran dia plak yg BW!hahaha..

Diam aje si lutfi duk hadap laptop..sambil tgn kecik tu cuit2 tekan2 keyboard, roll mouse..hoho..canggih2 la budak skrg ni..belajar melalui pemerhatian aje. Then dalam suasana hening tu tetiba aje dia jerit kat aku.."Mama..poyo!Mama poyo!!" Aku buat dek aje memula..dia tak puas hati kut Mama dah sama lentok dgn adik..panjat katil then goncang kaki aku sambil mulut tak lepas jerit "Mama poyo!Mama poyo!!"

Aku yg duk tgh BF kat Humaira tu dengan feeling ngantuk2 la jugak..tanya la balik kat dia.."Apebende poyonye Mama ni,hah??.Asyik2 ckp..poyo..poyo..Poyo ape?"

"Poyo mama!!Poyo!." hampir muncung2 mulut sebut poyo kat aku..then Lutfi tarik tgn aku suh bangun dn bawa g kat laptop..dengan mulut muncung2 sekali tangan dia tunjuk sesuatu kat skrin laptop..Cehhh!!!ku ingat ape la yg poyonye!

Rupa2nye dia nampak watak kartun "POCOYO"..

Nak sebut btul2 tak reti..yg kuar POYO!then aku sebut la balik kat dia "Pocoyo lah.." dia try ulang aku cakap..tapi yg kuar..Poco poyo..ahahhaiii..ikut suka la.
Kuat benor pengaruh kat TV ek..sampai kenal dia dgn watak tu..ingatkan dia kata aku ni yg 'poyo'!!..

2 komen ditinggalkan:

a berkata...

haha.itu belum dibo, mickey mouse, olly dive olly, handy manny and so on.. (ibunya yg dah bleh hapal)

Ida Iar berkata...

hehe..mmg tv pengaruh yg besar utk anak2..juga emaknye sekali.;)