Menjelang Rejab..Syaaban..Ramadhan..

Salam ceria buat teman2 blogger,

Sebelum sambung update entri pasal kehamilan blighted ovum part 2 plak..refreshing time dulu yuk!
Diam tak diam sudah menjelang tibanya bulan yang dinanti2 umat Islam. Bulan yang penuh dengan berkah..dan rahmat Ilahi.
Apa persediaan kita dari segi rohani dan jasmani? Mana yg belum berganti puasa masih ade kesempatan lagi selagi usia masih ada, kesihatan masih diberi. Yuk..ibu2..anak2 gadis..yang belum ganti posenya kerana uzur syarie last year. Yang mana tggl pose secara sengaja..mungkin ini masanya pulang ke pangkal jalan, sucikan diri, mohon keampunan dan doa moga2 tahun ini kita semua umat Islam dapat mengerjakan Rukun Islam ketiga ini dengan sempurna. Ganti puasa yang belum berganti..bayar fidyah jika perlu bayar kerana denda. Islam itu sentiasa memudahkan umatnya. tangguh ganti puasa tak kena double ganti pose..skdr bayar fidyah yang pasti ramai orang mampu membayarnya. Tapi sebaiknya jangan ditangguh kewajipan pada Allah ini. Mati tak kira usia dan tahap kesihatan. Itu janji Allah. Reminder for myself too..jom muhasabah!

Count down to Rejab, Syaaban, Ramadhan..
Tik..tok..tik..tok.. 


Mungkin dari sekarang kita dahleh buat persediaan menyambut bulan yang mulia ini...Setiap bulan Islam ade keistimewaannya..namun antara bulan yang dinanti-nanti umat Islam..Ramdhan..bulan untuk menambah kebajikan dengan pahala berlipat ganda ditambah bila kita ikhlas melakukannya.
Syawal memang ade yg dah nak rai dah..siap beli baju/langsir /kain utk tempah buat beraya.. tapi sebaiknya biarlah kita lalui bulan2 ini denga jayanya dulu barulah terasa seronok meraikan kemenangan itu nanti.

"Ya Allah..panjangkanlah umur kami untuk melalui sepanjang bulan Ramadhan mu kali ni.. Berkatilah setiap masa dan rezeki yang telah Engkau berikan pada kami ini"

~Ameenn~

0 komen ditinggalkan: