Restoran Kegemaran Saya di Kuantan | Hari 6~Cabaran 7 Hari Entry

Cabaran berblog untuk 7 hari entri diteruskan. Kalau ibu-ibu yang sangat rajin memasak setiap hari pasti sukar nak tulis pasal restoran kegemaran ni kut. Tapi kalau ibu moden macam saya yang adakalanya buat-buat tak sempat masak sendiri (pendek kata hari mood malas masak muncul), beli bungkus atau makan di kedai makan aje la jawabnya. Iya tak?

Antara kedai makan/restoran pilihan saya yang selalu juga saya kunjungi bersama anak2 atau sendiri atau dgn kawan ada beberapa tapi saya nak highlight dua aje la. 

1) AJ Confectionary (Kedai Kek & Roti) di Indera Mahkota 5, Kuantan.



Kedai kek ke? Haha..ye ni secara khasnye mmg kedai bakery- jual kek, roti dan pastri serta seangkatan dengannya la. Tapi yang bestnya juga kat kedai ni ade masakan panas juga terhad pada Char kue tiaw, Mee Udang, Mee goreng mamak, kue tiaw goreng mamak dan juga roti john. Semua yang dijual kat situ memang memenuhi citarasa dan selera saya yang simple ni. Kadang- kadang boleh terorder sampai 2 pinggan sekali makan. Haha..sedap untuk saya la! Maybe untuk korang yg sama citarasa dengan saya juga.
Air jus Tembikai yang enak sekali!

Roti John sedap!

Makan sama anak2

Char Kue Tiaw dan mee Goreng mamak...best bagi saya! Lagi bila tambah cili jeruk. Yumm yumm!

Another special thing lagi..kat kedai bakery ni juga ada Juice Station sekali tumpang sblh dlmnye. Boleh order jus fresh kaw-kaw best gtu. Ada buah yang agak bermusim, ada buah yang memang hari-hari available sbgai jus pilihan. Antara jus yang jadi favourite saya jus durian belanda, jus mangga, jus oren, jus delima. Pendek kata memang sedap2 sume jus tu.



Mana lokasi kedai bakery ni?

Di Indera Mahkota 5 sederet dengan Bank  Rakyat, Pizza Hut Delivery, BSN. Waktu operasi maaf saya tak perasan pulak.hihi. nanti kalau pergi lagi saya update balik ye. Yang pasti waktu tengahari atau waktu balik kerja kedai ni selalu juga ramai pelanggan. Kalau nasib baik ada la meja kosong nak duduk. Kalau tak kena tunggu customer lain settle makan or tapau balik aje la ape nak makan tu. Hehe.

2) Restoran Makcik Timah 2 di Indera Mahkota 8 Kuantan


Ini antara favourite restoran untuk breakfast atau lunch kalau saya bekerja. Sekarang jadi WAHM jarang pergi sebab jauh dari rumah. Nak dtg breakfast jangan lewat dari kul 9.30pg, nak lunch jgn lewat dari 1.30tghri. Kalau tak memang almost licin la lauk pauk dan menu pilihan yang ada.
Untuk  breakfast ada pilihan nasi goreng, mee lidi goreng, bihun goreng, nasi lemak, nasi minyak dan laksam biasanya berserta kuih muih.
Untuk tengahari ada banyak pilihan juga yang sedap2. Ada gulai, asam pedas, kari, singgang, dan macam-macam lagi yang saya gerenti boleh memuaskan selera makan anda. Harga? Yang sini quite pricey kut (tapi bukan ke Kuantan mmg harga mknn mahal2 ke? Hehe ..) Tapi kalau benda sedap dan berkualiti mesti kita sanggup bayar nak menikmatinya macam juga Vivix Shaklee yang hebat tu..ehh..melalut promo Vivix Shaklee plak. 

*Maaf saya takde gambar spesifik nak menggambarkan restoran2 ni dan menu2nya, sebab skrg dah jadi WAHM sementara waktu ni jarang-jarang menuju ke sana. nanti kalau pergi lagi saya update gambo sket.

Mana lokasi Restoran Makcik Timah 2 ni?
Ia berada di IM8 berdekatan dengan simpang empat traffic light. Landmark yang anda boleh cari Balai Polis Indera Mahkota, Secret Recipe IM..kira tak jauh mana la tu.

Okay tu aje dulu yang saya nak kongsikan kali ni. Banyak lagi tempat makan yang menarik dan best2 dalam bandar Kuantan dan sekitar ni, cuma saya jenis jarang-jarang ambil gambar kalau pergi so takdelah gambar sgt nak tunjuk. Demi memenuhi cabaran entri saya buatkan aje dulu. Maybe lepas ni kena lebih banyak snap2 utk dishare pada kalian. So buat pembaca blog mamalutfi ni, mana restoran kegemaran korang kalau kat Kuantan ni ye? Share2 la juga ye..mana tau kut lepas ni boleh jadi persinggahan saya juga. Stay tune for next entry..

p/s : Kalau nak beli produk Shaklee jangan lupa contact saya ye!

0 komen ditinggalkan: