Kakiku sakit!!

Adoyai!!ape la nasib arini..td on da way nk masuk kelas,jalan punya la konfiden asalnye..tetiba jer..Zuuppp!!! Kaki kiri aku tergelincir ke depan..nasib baik aku masih dapat berpegang kat dinding.Kalu tak maunye aku jatuh terduduk kat situ!Ohhh..sungguh bahaya..sekarang kat jabatan tgh sibuk aktiviti cat-mengecat balik bangunan yg dh mmg nmpk keburukannya dulu.Mmg ler ade tertampal di dinding notis2.."Awas!Cat Basah!"..so masa jalan beware la jugak dari sentuh2 dinding dan koridor tu. takut tengah dicat.. Tapi takde plak amaran "Awas lantai licin...Cat basah menitik2!"Nasib baik dinding yg kupegang itu belum dicat kalu tidak?dengan baju dan tangan2 aku sekali kena cat tau!

Aku ingat aku aje menjadi mangsa..nampaknye ade yg lagi teruk..ade ofismate aku yg dah jatuh terus sampai sakit lebam kat tepi rusuknye..oohhh...mereka2 yg buat keje2 mengecat itu TOLONG laa...tolong pastikan anda buat keje cermat sket! Takkan la aku nak jalan kena pandang lantai sepanjang masa!Kaki kiri aku dah terpeleot dah..terpaksa buat selamba badak aje berjalan ke kelas..walhal malu pun ade dh time tu...ye laa, org dh nampak kita terpeleot cenggitu..nasib baik aku  tak tergolek terus..student2 aku yg nampak aku hampir2 jatuh tadi cakap "Puan nak batal kelas ker?sian kat Puan kan..." Ohohoho....tidak sesekali yer. Aku dah plan nak buat kelas, nak buat kuiz lagi..lagipun kelas sejam aje..tahan ler sket. takleh aku imagine klu yg terkena tu adelah ofis2mate yang mak buyung,yg mmg tak berapa nak sihat tulangnya ker..ape kes nnt?aku rasa balik ni nak minta Hubby tolong urutkan la..rasa ngilu jugak sesekali nih!Tapi aku cuba wat dek aje sket..harap2 tak membengkak..paling tak best nak bawa kete pasti memerlukan kaki kiri tu jua..sbb aku bawa kereta manual  transmission . Moga2 gagah lagi nak menekan pedal clutch tu.

Ingatan untuk ofismate2 ku..jaga2 melangkah jika nampak org sedang mengecat..nak elak dinding dan koridor..tapi lantai juga perlu di awasi. Moga2 korang tak kena macam aku kena. Nilah dia gara2 dah dekat dgn event besar baru sibuk2 nak cantikkan suasana kononnye..Pleaselaaa...Buat kerja cermat2 jgn sampai yg ade jadi mangsa lagi teruk yer!

2 komen ditinggalkan:

Rih0ney berkata...

erghhhhh....bahaye btol kat sekitar ofis skrg ni..kene repot kat DOSH ni..huhh..

haime berkata...

camana kaki? be more careful sume opismates!