Malang tak berbau!

Lately kesibukan yg sengaja dicari memang menjadi2..ntah ape yang aku sibukkan pun aku tak pasti. But one thing for sure, its my birthday few days ago..Entri kali ni bukan nak citer pasal bday aku kali ke dot,dot,dot tapi nak citer kisah malang tak berbau the day b4.

20042010..huhu..mmg aku takkan lupa la saat2 petang itu..after balik keje dari ofis dalam kul 545pm..(huhu rajin btul aku kan nk stay lelama kat ofis)..actually nak sudahkan keje2 sdri..tp kekadang tak habis pun. tgk orang sume dah blah, aku pun blah jugak la..seram gak nak stay lama2 ptg2 kat ofis tu.

So perjalanan balik aku dah berkira2 nak singgah kat kedai runcit area taman perumahan aku tuh. Hajatnye nak beli telur nak buat kuih malamnye, konon2 bw nak jamu kek pd kawan2 kat ofis sempena bday aku esoknye. Sblum balik sempat gak menjeling sebelah kedai runcit tu...uihhh!!sejak bila ade gym baru nih?hahhaa..kat area tu baru buka gym rupanya. Aku tny brader si tokei kedai runcit tu, katanya baru jugak buka tu..tapi aku tak sure la kul brp waktu BUKA nye..ikut kata brader tu..malam pun buka lagi smpai kul10pm gtula. Konon2 nak suh Hubby gi gym  la pasni, work-out sket utk dapat body lagi mantap..ecececeh...macam le aku ni mantap sgt!!hihi..

Dah siap beli ape yg kumau..(satu sarang tu beli telur!) balik ler..RM9 satu sarang tu telur saiz B..mmg ler harga mahal sket klu nak banding dari beli kat hypermart like Giant ke, Carrefour ke..tp dh namanye kedai runcit kan? tolong orang2 Melayu kta meniaga apa salah kan? (Belum sampai citer malang tak berbau lagi nih...huhu..intro pjg tak hengat!!)

Kedai runcit dgn umah aku tak jauh pun..so balik drive kete pun dgn penuh berhemah ler..bawa dlm 20-30 km/h aje..tambah2 aku tgk ptg tu meriah mcm biasa la..bebudak duk main2 tepi jalan, depan umah diorg, tambah2 dpn umah ade padang luas lagi..angin sepoi2 ptg mmg ler best duk luar umah time cenggitu.. Risau juga benarnye, nengok gelagat bebudak main tepi jalan macam main dalam kawasan rumah diorg ajer..ke hulu ke hilir, berlari2 sakan..aku rasa aku dah cukup berhati2 tapi itula kata orang, ape yg dirisaukan berlaku jua...MALANG TAK BERBAU!.masatu adelah dalam 3-4 buah umah selang dari umah aku..tetiba jer, ade budak kecik naik beskal dengan sesuka dia dan sepantas yg boleh dia tunggang beskal nye tuh..kuar dari simpang kecik dan menghala tepi kete aku!! Huaaa...tergamam aku sehh..dengan brek mengejutnya aku stopkan kete.tapi tak sempat nk ngelak woo..GEDEGANGG!!(bunyi side effect story) Adela dalam seminit aku terpacak  dlm kete tu lagi, memang aku terkedu!Bila orang dah makin ramai mengelilingi, (macam lalat hurung taik lembu baru jatuh kau!)..time tu ler baru aku macam sedar sket.."wehh...aku dah langgar budak tu ker??" Aku kuar je kete then terus cakap.." Sorry...saya tak bawa laju2 pun.." "Saya rasa budak tu lggr kete sy, bukan sy yg saje2 langgar dia nih".Huhu....cuak weh! Maka kuar la mana jiran2 aku yg mak pak sebelah umah budak tu...Mana yg mmg nengok situasi tadi pun sama2 dtg dekat..suh panggilkan mak bapak budak tu..tapi diorg takde. Kuar ke mana ntah!.Aku terkedu...tapi tengok budak tu nanges2 bleh bangun lagi, aku lega sket...cuma mungkin sakit la sbb terhentam kete aku yg dah tak jadi comel dh..

Ape jadi pada kete aku time tuh pun aku tak tengok dh, cuma adela aku dengar2 jiran yg tengok tu kata takde ape sgtlaa..calar sket ajer..Tapi aku mmg ketar lutut wehh..langgar budak sengaja ataupun tidak( i mean jika bukan silap i la) boleh jadi isu besar plak nnt. Takmo la cenggitu kan??rosak keharmonian sesama jiran tetangga.. Bila aku rasa budak tu dh okey, boleh jalan2 even nanges tak habis lagi..but i know that's mean budak tu okey lagi..tak cedera parah..aku pun drive la slow2 lagi masuk park kete dalam pagar. Then jiran sebelah umah, En. azhar dtg jenguk..dia nampak tang calar tu, katanya sket ajer..tapi mata aku terperasan sesuatu yg lebih byk teruknye..kemek weh!!dalam gak tuh...means hentaman tadi agak kuat laa.. tapi aku malas nak panjang citer, masuk je umah terus duk diam..nak layan tv xde mood dah!tggu le Hubby balik dulu..bila Hubby balik dan nengok..dia ckp.."nape tak minta ganti rugi??" kemek dalam tuh!".. wehhh senang cakap, dia takde masa tuh. aku yg cuak sebab terlanggar dgn budak kecik. Even aku kata bukan salah aku, aku pun tak sampai hati nak tuntut ganti rugi, nak kata salah budak tu pun susah gak, budak2 kan..main mmg ikut suka dia, yg silap aku rasa mak bapak la..boleh takde kat umah nak awasi anak2 bermain. Even nak kuar sekejap pun tak patut anak2 dibiar main dgn sebebasnya. Klu org dewasa yg langgar mau gak aku minta gantirugi tuh..

Sadis betul aku rasa malam tu, mmg takde mood nak buat kek dah asalnye, tapi aku cuba lupakan episod Malang tak berbau seketika..nnt spoil hari spesel aku esok . Klu lah malang tu berbau..Nahh...korang tengokla sdri, sekemek mana jadinya kete aku .. sekemek itula gak hati aku malam tuh..(hati boleh kemek ke?? ape2 aje la..)


 

Kasi zoom in sket!
  

Sadis kan nengok kete kesayangan kemek begini, calar kat bawah mmg ler sket ajer.



note:..balik umah tengok2, telur sesarang yang aku beli tu tertonggeng atas lantai kete, asalnye letak atas seat blkg jer..bila cek,,dah pecah dah sebiji sbb berlaga antara lain..lagi sadis ..rugi plak sebiji telur!

0 komen ditinggalkan: