I'm 27??Am i??

Huhu,,,sedar taksedar, Alhamdulillah sudah 27 tahun aku diizinkan Allah untuk hidup dimuka bumi ini..melalui suka duka perjalanan hidup bermula sebgai seorg anak, adik , kakak, kawan2, isteri orang...n now i'm mama to my little Lutfi..Banyak perkara telah dilalui..namun sebagai manusia aku akui aku kekadang memang merasakan belum cukup dengan ape yg aku ade di dunia ini..maupun bekalan utk di akhirat sana..lagila sikit. Kadang2 bila ku renung masa yang berlalu, memang ade perkara dan keputusan yg telah ku buat dulu bukan lah 100% kehendak diriku..namun nak nyesal takde guna dah..life must be go on..and on!!Kerana itula yg telah tersurat untuk ku di dunia ini.. 27 tahun..lama sebenarnya tuh, dah melebihi suku abad dah..tapi achievement diri aku mmg tahap lemah lagi. Banyak yg aku inginkan, namun tak banyak aku mampu mencapainya. Do i am not a positive thinker??huhu...aku sdri takut nak meletak hakikatnye.

I wish diusia mencecah 30-an nnt aku boleh memiliki sebuah rumah idaman hati..yer rumah idaman...bukan rumah main taram beli ajer! Aku juga berharap in another 5-7 years ahead i will have a saving around 50k++..hoho..angan2 besar nih. Mau melunasi hutang2 yang  termampu. Aku juga berharap yg minat aku pada bake& deco cake/cupcake and so on..akan membuahkan hasil aku mampu membina empayar niaga aku sendiri. Macam poyo jer bunyi nyer kan??ok ler..more to my own big business la, empayar tu macam hape aje bunyinyer kan???huhu...And one more thing yg aku harap aku dpt laksanakan secepat mungkn dan maintain sokmo adelah..disiplinkan diri ke tahap maksima!!yer..aku banyak tak berdisiplin- on time management especially, faktor utama yg perlu dikuasai untuk berjaya dlm hidup. Time management!! Mana lagi mau mengejar kerjaya dalam bidang pendidikan tinggi, mau jadi businesswoman lagi, mau urus rumahtangga sebaiknya lagi..semua nya perlu aku lakukan dengan penuh kesabaran dn dedikasi.

I wish too much maybe..but i;m not act that much to make it a reality..uishhh...jangan angan2 Mat Jenin kamu Ida....tak bagus jika selalu berangan tapi tiada tindakan. Berangan dan ambil tindakan itu ok! Tak mau citer panjang lagi dah...kita layan gambo plak ek. Ni hasil usaha selepas mood kerajinan yg  melampau2 telah terusik dek kerana peristiwa sehari sebelum my birthday tuh. Maka hanya ini yang dapat dilaksanakan..
Me google2 the recipi, Cotton Soft Japanese Cheesecake..and terjumpa resipi best tu kat sini. Thanks a lot to Alma yg bagi resipi kat laman tuh. Cuba la sesape nak..aku telah menambah favourite ku as the topping atasnya..Blueberry filling!more yummy2 okeh..

Kasi potong siap2..senang ofismates nak mkn

 
This one blum potong, tak kuarkan pun dari acuan nyer..
tapi aku taruh ajer blueberry filling atas tuh.


It so yummy2..


N this year i got unexpected gift..from who?? of course la from my Hubby! 


nape unexpected?


Sebab baru nak masuk 3 tahun kawin n then baru 2 kali meraikan bday sebagai isteri, n 2 kali tu juga setakat dapat hadiah dinner ajer..tapi aku minta gak kad ucapan pastu, sebab "nak wat kenangan" cakapku pada Hubby. N this year he wish me early one day and set aside my present..okey!



What do i got for my bday this year??

 


 A pair of earing hokeyy!!
Memang unexpected btul la..bla masa dia gi beli ntah.
Yang pasti aku really appreciated it. Suka amat...
Loving u Hubby with all my heart!



Lutfi been cut his hair again..for 3rd time..go to mamak punye kedai .



4 komen ditinggalkan:

Rohani Hashim berkata...

waaa beshnye lida, dapat subang lagik...wallaeiiii

selamat hari lahir...dah tua ;)

Ida Iar berkata...

hahaha..dh rezeki tahun ni.next2 year tak pastila..mmg hepi abes la! tq for the wish..a'ah..makin tua dahh..

Liza berkata...

happy birthday, best kan dapat present especially from hubby....

Ida Iar berkata...

tq for the wish..a'ah..mmg ler sgt seronoknye!