Performance Drink pilihan hebat untuk bertenaga di bulan puasa!

Anda suka dengan minuman isotonik seperti 100 Plus, 7UP Revive dan seangkatan dengannya? Tapi dek kerana kandungan gula yang terlalu tinggi di dalamnya menyebabkan anda bimbang dengan kandungan gula dalam badan anda plak nanti kan? Saya dah jumpa minuman yang setanding malah lagi hebat formulasinya..tak lain tak bukan Performance drink Shaklee la. Dengan rasa oren dan tidak berkarbonat, tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan lagi tu.

Memang sangat sesuai untuk bekalan di bulan puasa ini juga tau! Kenapa?

Penyahhidratan merupakan penyebab biasa bagi kelesuan dan tahap pencapaian yang kurang memberangsangkan bagi para atlet/mereka yang aktif dan juga untuk umat Islam di bulan puasa ni. Shaklee Performance® terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air.  Tambahan pula, Performance mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain. Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari   dengan campuran unik karbohidrat kami  dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.


So bila puasa dan ambil Performance drink ni pada waktu sahur, ia membantu mencegah kehilangan terlalu banyak cecair badan/elektrolit dari badan anda. Bukanlah anda langsung tak dahaga lepas minum ni..tapi ia membantu menguragkan tahap haus yang melampau disebabkan dehidrasi terutama buat mereka yang sangat aktif disiang hari puasa, bekerja yang terdedah pada cuaca panas. Kalau boleh hilang dahaga terus, maka hilanglah nikmat berpuasa tu kan? Kita cuma mencari jalan untuk kurangkan kelesuan melampau sahaja. Sekurangnya boleh la cergas sikit nak bertadarus atau membuat apa amalan tambahan yang disukai oleh Allah. Kan bagus begitu?


Terbukti secara klinikal
Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat:
•    Mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan
      hidrasi
•    Memberikan spektrum elektrolit yang menyeluruh termasuk
      kalsium dan magnesium (bukan untuk jenama unggul)
•    Memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan
      keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.








Bagaimana sukatan pengambilan Performance Drink ini?
Actually ia ikut citarasa anda dan juga individu yang mengambilnya. Jika kanak-kanak tak perlu la terlalu byk sukatannya. 3 sudu besar dengan 8oz air kosong(sejuk/suam) sume boleh. Kalau kurang suka dengan rasa masam oren asli, boleh kurangkan dosnya juga.


Ada sukatan maksimum tak? Takde sukatan maksimum pun yang dinyatakan oleh pihak Shaklee. Tapi sekadar minum 1-2 kali sehari pun dah memadai sebenarnya. Lebih-lebih lagi di bulan puasa ini. Boleh amik semasa berbuka, dan juga semasa bersahur.




Boleh dibancuh bersama dengan ESP/ Mealshake / Cinch Tea..pun sedap tau!!

Cara saya membancuh Performance drink kegemaran saya ni macamni:
  • 1 setengah sudu besar Performance Drink tambah 1 setengah sudu besar ESP/Mealshake didalam 250-300ml air sejuk; atau
  • 2 sudu besar Performance Drink + 1 sachet Cinch Tea dalam segelas air sejuk/suam.
  • 3 sudu besar Performance Drink + 300ml air sejuk
Tak perlu tambah gula/madu lagi dah..cukup yang tu aje. Oh ye, amik PD+Cinch Tea masa sahur/berbuka memang buat mata anda rasa cerah aje..Cubalah ye! Memang best!

Anda boleh cuba dengan minuman lain juga jika suka..tapi saya suka nasihatkan jika amik PD tak perlu lagi dah tambah gula pasir ye..kalau kurang suka dengan rasa tang oren nye tu boleh kurangkan sukatan PD. Lain lidah lain citarasa kan? Selamat mencuba!

Yummy2!

Mahu order satu untuk lebih bertenaga di bulan puasa ini?? Hubungi saya cepat2 ye!
Ibu mengandung, ibu menyusu, lelaki yang bekerja berat, mereka yang aktif bersukan serta aktiviti harian padat dan memenatkan anda- harus anda cuba PD ini juga. Confirm tak nyesal punya!

SMS/Whatsapp 013-9230280 (Ida)
Email: norlida134@gmail.com
ID : 865095

5 komen ditinggalkan:

Eshamz Halim berkata...

Gambar meja, kerusi ngan gelas tu cam kat rumah saya jer....confirm gambar kat rumah saya ni...ekekekekekeke

Ida Iar berkata...

Gambar tu ade backlink ke website yg saya google image tu..klu awak empunya terima kasih ye.

Ida Iar berkata...

Takdan nak upload gambor sdri..entri aje ayat base on pengalaman sendiri. :)

Cheq Eem berkata...

ekekekek.... no problem... mmg best minum PD nie... badan yang letih rasa cergas semula.. pastu bila terlampau panas cuaca, kepala kan pening... lepas minum secawan terus rasa lega... :)

Tanpa Nama berkata...

http://umimuiz.blogspot.com/
jemput follow