Aku sakit jiwa!


 Sebelum ekspresi jiwa diluahkan..ingin aku ucapkan Selamat hari Lahir buat ayahku.


8/2/55-8/2/10..Semalam genap 55 tahun ayahku yang tersayang..Happy Birthday to my dad..En Ismail bin Abdul Rahman. As a daughter aku hanya memohon pada Ilahi moga hari2 mendatang lebih membahagiakan dan dilimpahi rahmat oleh-Nya sentiasa. Yang ku harapkan moga segala harapan dan hasratnye juga tercapai.Aku plan nak buat cupcake/tart tapi semalam macam sibuk plak.takut tak sempat nak htr kat ayah. Maybe tggu esok lusa bila free sket. Hadiah lain aku takde sediakan ape2 pun.

Hari ni pula Alhamdulillah aku berjaya juga menyiapkan tempahan cupcake dari Kak Yana (kerani ofis ku)utk emaknya yg tercinta. Terima kasih sudi menempah cupcake yg tak seberapa rupa itu..aku godek sama2 dgn Lutfi yg menyibuk sama di Subuh2 hari. Kata Kak Yana malam ni nak buat surprise party pakat2 dgn family dia utk meraikan hari lahir emaknye. so cupcake simple aje yg diminta aku buatkan. Setakat tulis huruf HAPPY BIRTHDAY TO EMAK aje..taknak hiasan bagai2..Gambonye lupa plak aku nak snap..nnt aku minta dgn kak yana aku upload balik kat sini. Nasib baik yg diminta simple2 aje. Aku bangun Subuh2 hari buat cupcake tu.nasib baik sempat siap.al-maklum la dia minta pun cukup2 19biji =19 huruf sumenye.

Biasanye malam tu aku dah standby buat sume dah..klu tak siap hias baru smbg lepas Subuh..tapi semalam aku still perang dingin dengan Hubby sejak petang Ahad hingga saat ini. Kemalasan aku membuatkan Hubby marah2 kat aku..aku pun tak tau nape malas menjadi2 akhir2 ni. Malas nak kemas umah, malas nak basuh baju..tapi bab masak still jalan lagi..Tapi hari semalam aku masuk tdo awal..takde mood nak masak ape pun. Perut lapar pun aku tahan aje. Perang dingin = no talk between me n Hubby. Kadang2 still duk tgk tv sama2 tp no talk at all..i silent u silent.Yg tak silent cuma Lutfi aje..layan anak pun stakat cakap dgn anak aje. Layan dia makan, minum, mandi..but no interraction between us..sungguh aku sakit jiwa!!mana taknye klu kita dh cuba nk cool down tp dia still dgn ego maniac nye. last2 cakap2 aku bagaikan cakap dgn tunggul aje. no respons at all. Mau aku tak bengang jadinye.

Mood oh mood kenapa engkau asyik melayang2 begini??Minta ampun Hubby andai diri ini telah mengecewakan kamu..hmm..alangkah bagus klu dia juga baca tulisan2 ku ini..

2 komen ditinggalkan:

haime berkata...

salam..remember your blog's title.. wonderful life.. so, make your life as much as wonderful.. gaduh2 manja.. dok gitu.. sama2 kita bersabar ye dgn kerenah lelaki2 idaman..

Ida Iar berkata...

gaduh2 manja?ahakss..dh ok dh pun mlm lepas post entri tu..pujuk dgn belanja mkn best2 dn 'lyn best2' settle la...hahha..zu nnt dh kawin kena la get ready menghadapi kerenah tak terduga sekali sekala tu yer.